Державний комітет телебачення і радіомовлення України
[повернутись

Про стан виконання Плану організації підготовки актів, необхідних для забезпечення реалізації Указу Президента України від 23 квітня 2008 року № 377/2008
08.12.2008 | 17:04 | Департамент інформаційної політики

 

До підпункту 1. б пункту 1

 

Держкомтелерадіо підготовлено та листом від 13.05.2008 р. №2768/23/3 надіслано пропозиції до Мінтрансзв’язку щодо вжиття заходів стосовно прискорення прийняття Державної програми впровадження цифрового телерадіомовлення (далі – Програма) та внесення відповідних змін до Національної таблиці розподілу смуг радіочастот України і Плану використання радіочастотного ресурсу України.

Пропозиції Комітету в проекті Програми, що розроблена Мінтрансзв’язку, не враховано.

Крім того, Комітетом спільно з Національною радою відповідно до Плану розвитку телерадіоінформаційного простору підготовлено та надіслано на розгляд і погодження до заінтересованих центральних органів виконавчої влади альтернативний проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державної програми впровадження цифрового телерадіомовлення» та проект розпорядження Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до розпорядження Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2006 р. № 592-р» (щодо державного замовника Державної програми).

 

До підпункту 2.а  пункту 1

 

1. Держкомтелерадіо підготовлено та листом від 17.06.2008 р. №3491/8/5 подано Кабінету Міністрів України пропозиції щодо вдосконалення державного управління в інформаційній сфері, чіткого визначення повноважень та організації ефективної взаємодії органів державної влади із забезпечення національної безпеки в інформаційній сфері та План заходів із реалізації підпункту 2 пункту 1 Плану організації підготовки актів, необхідних для забезпечення реалізації Указу Президента України від 23 квітня 2008 р. №377 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 21 березня 2008 року «Про невідкладні заходи щодо забезпечення інформаційної безпеки України».

2. Підготовлено, погоджено з центральними органами виконавчої влади і внесено на розгляд Кабінету Міністрів України проекти нормативно-правових актів щодо віднесення в установленому порядку до компетенції Держкомтелерадіо реалізації державної політики у сфері друкованих засобів масової інформації, зокрема щодо передачі функцій державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформагентств від Мін’юсту до Держкомтелерадіо:

Указу Президента України «Про внесення змін до Указу Президента України від 26 вересня 2005 року № 1338»;

постанови Кабінету Міністрів України «Про деякі питання державної реєстрації друкованих ЗМІ та інформагентств як суб’єктів інформаційної діяльності» (лист від 31.07.2008 р. № 4336/8/4).

Зазначені проекти погоджено без зауважень Мінфіном, Мінекономіки, Держкомпідприємництва та двічі подавалися Мін’юсту на погодження і правову експертизу.

Відповідно до листа Секретаріату Кабінету Міністрів України від 06.08.2008 р. № 9955/0/2-08 проекти надіслано на правову експертизу та погодження до Мін’юсту (листи від 07.08.2008 р. № 4475/23/12 та від 07.08.2008 р. № 4474/23/12).

Мін’юст, всупереч Регламенту Кабінету Міністрів України (§62, §63), повернув проекти нормативно-правових актів без погодження і правової експертизи та висловив у листах позицію про недоцільність та необґрунтованість повернення функції реєстрації друкованих ЗМІ та інформагентств.

25 вересня та 20 жовтня 2008 р. було проведено узгоджувальні наради. Взаємоприйнятного рішення не досягнуто.

20 жовтня 2008 року проекти внесено на розгляд Уряду без висновків за результатами їх правової експертизи (вих. № 5829/8/12).

Листом від 31.10.2008 р. № 32-34-575 Мін’юст надіслав Держкомтелерадіо проект спільного листа на адресу Кабінету Міністрів України з узгодженою позицією щодо компетенції Комітету стосовно здійснення державної реєстрації друкованих ЗМІ та інформагентств.

Держкомтелерадіо листом від 17.11.2008 р. № 6335/23/4 повідомив про свою підтримку ініціативи Мін’юсту стосовно безпосереднього та безперешкодного доступу Комітету до Державного реєстру друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб’єктів інформаційної діяльності.

Проте, оскільки запропоновані у проекті спільного листа заходи не вирішують питань, пов’язаних з передачею в установленому порядку до компетенції Комітету функції державної реєстрації друкованих ЗМІ та інформагентств, і не дозволяють у повній мірі виконати підпункт 2.а  пункту 1 зазначеного Плану,  Держкомтелерадіо спільного листа не погодив.

 

До підпункту 2.б  пункту 1

 

Держкомтелерадіо надано пропозиції та в установленому порядку погоджено проект Державної програми формування позитивного іміджу України (листи від 03.06.2008 р. № 3222/23/7 та від 03.07.2008 р. № 3805/23/7). 

 

До підпункту 2.в  пункту 1

 

Держкомтелерадіо спільно з Мін’юстом, Мінекономіки та Фондом державного майна розроблено та надано на розгляд Кабінету Міністрів України (від 07.07.2008 № 3846/8/5) проект Плану заходів щодо сприяння розвитку конкуренції та запобігання монополізму у сферах телекомунікацій, телебачення, радіомовлення і друкованих засобів масової інформації.

План затверджено Віце-прем’єр-міністром України Васюником І.В. 28 серпня 2008 року.

На виконання пунктів 3 та 4 зазначеного плану Комітетом листом від 03.11.2008 р. № 6068/24/5 надано Антимонопольному комітету України пропозиції щодо внесення відповідних змін до Закону України «Про захист економічної конкуренції» та Закону України «Про телебачення і радіомовлення».

 

До підпункту 2.г  пункту 1

 

Комітетом розроблено, погоджено з центральними органами виконавчої влади проекти законів України «Про внесення змін  до Закону України «Про рекламу» та «Про ратифікацію Європейської конвенції про транскордонне телебачення (із змінами, внесеними Протоколом від 9 вересня 1998 року)».

Зазначені проекти законів відповідно до встановленої процедури разом з матеріалами, які необхідні для здійснення процедури ратифікації Європейської конвенції про транскордонне телебачення, передано до МЗС України (лист від 22.04.2008 р. № 2464/23/12 ).

МЗС України законопроекти передало на розгляд до Секретаріату Президента України (лист від 12.05.2008 р. № 72/11-612/1-2679).

Президент України листом від 27.08.2008 р. № 1-1/1951 проекти законів України «Про внесення змін  до Закону України «Про рекламу» реєстраційний №3081 від 28.08.2008 р.)  та «Про ратифікацію Європейської конвенції про транскордонне телебачення (із змінами, внесеними Протоколом від 9 вересня 1998 року)» (реєстраційний № 0995 від 28.08.2008р.) вніс на розгляд Верховної Ради України.

12 листопада 2008 року зазначені законопроекти було розглянуто на засіданні Комітету Верховної Ради України у закордонних справах. Прийнято рішення – підтримати проекти законів України.

 

До підпункту 3.а  пункту 1

 

Комітетом розроблено та листами від 23.06.2008 р. № 3581/8/3 та від від 30.07.2008 р. № 4324/8/3 внесено до Кабінету Міністрів України пропозиції стосовно заходи щодо розширення вітчизняного мовлення на території інших держав іноземними мовами.

Для розширення вітчизняного мовлення на території інших держав іноземними мовами потрібно вирішити комплекс проблем, пов’язаних із забезпеченням діяльності державних телерадіокомпаній (далі – ДТРК), у першу чергу ДТРК «Всесвітня служба «Українське телебачення і радіомовлення» (далі – УТР) і Національної радіокомпанії України (далі – НРКУ). Основною проблемою протягом останніх років є недостатнє бюджетне фінансування діяльності ДТРК, на чому Держкомтелерадіо неодноразово наголошував у своїх листах до Секретаріату Президента України, Ради національної безпеки і оборони України та Кабінету Міністрів України. 

Для виконання цього заходу необхідно здійснити наступне:

- створити на УТР 6 головних редакцій творчого об’єднання мовлення  іноземними мовами, у зв’язку з чим збільшити штатну чисельність УТР до 250 осіб із загальним фондом оплати праці у розмірі 20 430 тис. грн.;

- забезпечити УТР виробничими приміщеннями для розміщення 6 редакцій іномовлення;

- забезпечити УТР відповідним цифровим технологічним обладнанням для виготовлення передач іноземними мовами, що потребує додаткового фінансування у сумі 19 094,0 тис. грн.;

- виділяти окремим рядком видатки, пов'язані з утриманням УТР, при формуванні Державного бюджету України;

- створити російськомовну редакцію Всесвітньої служби «Радіо України» НРКУ (додаткове фінансування - 900 тис. грн.), а також редакції мовлення французькою, іспанською та арабською мовами. Посилити кадрами існуючі редакцій іномовлення НРКУ;

- розробити програму дій стосовно перетворення Першого національного телеканалу Національної телекомпанії України на супутниковий канал із широким спектром покриття території Російської Федерації. 

Розширити зону іномовлення дозволить запуск національного супутника зв’язку та мовлення, а також створення наземної телекомунікаційної інфраструктури супутникового іномовлення. Ці заходи мають виконуватися відповідно до завдань Загальнодержавної космічної програми України та Плану заходів щодо створення національної супутникової системи зв’язку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.2007 р. № 696.

Міністерством фінансів на виконання вищезгаданого доручення Уряду було розглянуто фінансові запити Держкомтелерадіо стосовно виконання завдань, визначених Указом Президента України № 377/2008. Листом від 09.07.2008 р. № 31-17040-3-8/4875 Мінфін повідомив, що поданий Кабінетом Міністрів України проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік» та деяких інших законодавчих актів України» передбачає збільшення видатків за бюджетними програмами КПКВ 1701150 «Трансляція телерадіопрограм, вироблених для державних потреб» та КПКВ 1701080 «Виробництво та розповсюдження телерадіопрограм для державних потреб» на 50 000 і 30 000 тис. грн. відповідно.

За умови прийняття Верховною Радою України зазначеного законопроекту, а також за умови врахування відповідних потреб ДТРК у державному замовленні наступних років, виконання робіт щодо розширення іномовлення може розпочатися у 2008 році. Фінансування цих робіт Комітет планує здійснювати за рахунок коштів, передбачених у державному бюджеті на технічне переоснащення ДТРК та на виробництво і трансляцію державних телерадіопрограм. У зв’язку з цим, і з урахуванням того, що нормативно-правова база сфери телебачення і радіомовлення розвинена достатньо, Держкомтелерадіо вважає за недоцільне розробляти проект урядового рішення стосовно розширення вітчизняного мовлення на території інших держав іноземними мовами.

 

До підпункту 3.б  пункту 1

 

Держкомтелерадіо взяв участь у доопрацюванні проекту Закону України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» та надіслав свої пропозиції та зауваження до проекту Закону Міністерству юстиції України листом від 05.06.2008 р. № 3295/23/12.

 

До підпункту 3.в  пункту 1

 

Щодо державної підтримки створення та розповсюдження телевізійних  і радіопрограм вітчизняного виробництва.

Держкомтелерадіо розроблено проект плану заходів щодо створення та розповсюдження телевізійних та радіопрограм вітчизняного виробництва, і направлено його до Національної ради з питань телебачення і радіомовлення для розгляду та погодження.

Проект плану заходів рішенням Національної ради від 05.11.2008 р. №1873 погоджено з пропозиціями.

Комітет опрацював пропозиції Національної ради і підготував проект плану спільних заходів та листа до Кабінету Міністрів України, який наразі проходить погодження.

Щодо пріоритетного включення у багатоканальні мережі мовлення програм вітчизняних телерадіоорганізацій.

Держкомтелерадіо пропонує включати у багатоканальні мережі мовлення незалежно від способу поширення та радіотехнології, що використовується для трансляції, програми державних телерадіоорганізацій, про що листом від 23.06.2008 р. № 3602/24/3 поінформовано Національну раду з питань телебачення і радіомовлення.

 

До підпункту 4 пункту 1

 

Комітетом підготовлено проект Закону України «Про Концепцію національної інформаційної політики».

Проект акта погоджено без зауважень Мін’юстом, Мінфіном, Мінекономіки, Держспоживстандартом, Держкомпідприємництва, Фондом державного майна.

МЗС України та Національна експертна комісія з питань захисту суспільної моралі погодили законопроект із зауваженнями (пропозиціями), які враховано.

Зауваження (пропозиції) до проекту акта Мінтрансзв’язку враховано частково.

Зауваження (пропозиції) до проекту акта Антимонопольного комітету не враховано.

МКТ (вхід. № 4837/0/5-08 від 01.10.2008 р.) відповідно до параграфу 56 Регламенту Кабінету Міністрів вважається таким, що погодило проект без зауважень.

Наразі законопроект знаходиться на розгляді в Кабінеті Міністрів України.

 

До підпункту 6 пункту 1

 

Станом на 18.11.2008 р. бюджетні програми Держкомтелерадіо профінансовано в сумі 546229,7 тис. грн., що становить 93,8 відсотків від планових призначень на цей період.

 

До підпункту 7 пункту 1

 

Держкомтелерадіо в межах своїх повноважень здійснює координацію діяльності державних телерадіокомпаній, які складають лише 3 % від загального числа телерадіомовників, що діють на території України.

Офіційну присутність України у світовому інформаційному просторі на сьогодні забезпечує Державна телерадіокомпанія «Всесвітня служба «Українське телебачення і радіомовлення» (далі - УТР), яка спільно з Державним підприємством «Укркосмос» мовить на 107 країн світу, здійснює повноцінне Інтернет-мовлення в реальному часі.

Обсяг мовлення УТР складає 72 години на добу (24 години - на Євразію, 24 години - на Північну Америку, 24 години - Інтернет-мовлення.

Програми УТР є найбільш адаптованими для включення до багатоканальних мереж інших країн.

УТР співпрацює з операторами кабельних мереж Республіки Бєларусь, Естонії, Російської Федерації, Молдови, Киргизстану, Канади, Латвії та Литви.

На сьогодні укладено угоди про трансляцію програм УТР з такими кабельними операторами:

1. «Балтийский Союз авторов и вещателей» (Естонія, Латвія, Литва, Фінляндія);

2. «Патрональная ассоциация телерадиовещателей Республики Молдова»;

3. «Молодая культура Сибири» (Російська Федерація, м.Новосибірськ);

4. ООО «RT-TV» (Молдова);

5. «Долон ТВ» (Киргизстан, м. Бішкек); 

6. «Ethnic Channеls Group Limited» (Канада, Північ США);

7. I.M. «RTTH Group S.R.L.» (Молдова);

8. «IMB+Corp.» (Канада, Північ США);

9. ООО «МультиКабельные Сети» (Російська Федерація, м. Омськ);

10. ООО «Гомельський областной техноторговый центр «Гранит» (Республіка Бєларусь, м. Гомель);

11. «ARAX-IMPEX» (Молдова);

12. АО «Телерадио Бельц» (Молдова).

Для розширення присутності програм вітчизняних телеорганізацій у багатоканальних мережах інших держав, вдосконалення існуючої системи іномовлення і підвищення ефективності її роботи необхідно здійснити наступні заходи:

-  створити на УТР 6 головних редакцій творчого обєднання мовлення іноземними мовами, у зв'язку з цим збільшити штатну чисельність УТР до 250 осіб із загальним фондом оплати праці у розмірі 20 430 тис. грн.;

-    забезпечити УТР виробничими приміщеннями для розміщення 6 редакцій іномовлення;

-    забезпечити УТР відповідним цифровим технологічним обладнанням, що потребує додаткового фінансування у сумі 19 094 тис. грн.;

-    виділяти окремим рядком видатки, пов'язані з утриманням УТР, при формуванні державного бюджету України;

-    створити російськомовну редакцію Всесвітньої служби «Радіо України» НРКУ (додаткове фінансування - 900 тис. грн.), а також редакції мовлення французькою, іспанською та арабською мовами. Посилити кадрами існуючі редакції іномовлення НРКУ;

-    розробити програму дій стосовно перетворення Першого національного телеканалу Національної телекомпанії України на супутниковий канал із широким спектром покриття території Російської Федерації;

- привести мовлення НТКУ у відповідність до світових стандартів інформаційної сфери.

 

До пункту 3

 

Держкомтелерадіо листом від 01.08.2008 р. № 4349/24/3 надіслано НКРЗ пропозиції щодо забезпечення радіочастотним ресурсом впровадження цифрового телерадіомовлення, насамперед у прикордонних областях та Автономній Республіці Крим.

Для переходу телерадіоорганізацій всіх територіальних категорій на цифрові технології при розподілі радіочастотного ресурсу для цифрового телерадіомовлення необхідно врахувати наступне:

1. Вирішити питання щодо ліцензування діючих радіорелейних ліній Концерну РРТ, зокрема тих, які будуть використовуватися для доставки та розподілу телевізійних сигналів мережами цифрового телерадіомовлення;

2. На період закінчення впровадження в Україні цифрового  телерадіомовлення вжити заходів щодо використання радіочастотного ресурсу 470 - 862 МГц виключно для радіотехнології «Цифрове телерадіомовлення»;

3. Передбачити радіочастотний ресурс для створення 2-х загальнонаціональних каналів ефірного наземного телебачення високої чіткості;

4. Передбачити заходи шодо синхронізації одночастотних синхронних мереж від національних еталонних стандартів частоти.

 

 

[повернутись