Державний комітет телебачення і радіомовлення України
[повернутись

Коли письменники стають сценаристами, виграє кіно
07.09.2008 | 13:58 | Департамент інформаційної політики

Нове українське кіно в Росії. Такою була тема круглого столу, який відбувся у рамках ХХІ ММКВЯ. У ньому взяли участь українські письменники, які останнім часом дуже плідно працюють у сфері кінематографу – Ірен Роздобудько та Андрій Кокотюха.

Присутні погодилися з думкою модератора «круглого столу», що російське кіно, переживаючи кризу нових ідей, дуже вчасно скористалося послугами своїх українських колег. Сьогодні все більше фільмів, що транслюються на російському телебаченні, створені в Україні.

За сценаріями Ірен Роздобудько вже знято чотири фільми – «Три долі», «Ґудзик», «Таємничий острів», «Почати спочатку березня». Як зізналася письменниця, після спроби екранізувати відомий роман «Ґудзик», вона відмовилася від екранізацій. Адже тоді українського режисера Володимира Тихого звинуватили, що фільм він зняв гірший за прозовий твір. Тому, щоб не підставляти надалі режисерів, Ірен пише оригінальні сценарії. Андрій Кокотюха навпаки нічого поганого в екранізаціях не бачить. Хоча у сценарії він залишає лише фабулу твору.

Якщо жанр фільмів за сценаріями Ірен Роздобудько – це переважно мелодрама, то Андрій Кокотюха спеціалізується на «справжньому чоловічому кіно» – трилерах та бойовиках. Зйомки таких фільмів потребують більших фінансових вкладень, тому кількістю кінематографічних робіт Андрій похвалитися ще не може: реалізовано поки що три його проекти. Перший фільм за сценарієм Кокотюхи називався «Тупик». Його було знято на київській кіностудії ім. Довженка в 1998 році. Автору сценарію було на той час 28 років. Потім були фільми «Тривожна відпустка  адвоката Ларіна» та «Повзе змія».

Українські фільми вперше з’являються на російських екранах не тому, що їхні виробники не поважають українських глядачів, а тому, що російські телекомпанії купують кінопродукт за більшу ціну. Андрій Кокотюха розповів, що на виробництво телефільму в Україні іде щонайменше 350 тисяч доларів, а українські, навіть найпотужніші телекомпанії, у змозі купити проект лише за 50 тисяч. Тому кіновиробництво в Україні орієнтовано на російський ринок.

 

 

[повернутись