Головна сторінка 17 лютого 2019
українська росiйська англiйська

Пошук

по сайту по новинах
 розширений пошук »
Розсилка новин
Вакансії
Зворотний зв'язок
Мапа сайту
« Лютий 2019
пн вт ср чт пт сб нд
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28      
початок діапазону
дд мм рр
кінець діапазону
дд мм рр
[Показати]

Зв'язки з регіонами  »  Інформаційна карта областей (регіонів)


Кіровоградська область
28.11.2012 | 15:41 | Департамент інформаційної політики версія для друку

 

Кіровоградська область

 

І. Загальна оцінка ситуації в інформаційному просторі (станом на 01.01.2011 р.)

 

В області діє 46 електронних засобів масової інформації, що надають населенню інформаційні послуги. Серед них:

телеорганізацій ефірних - 3,

радіоорганізацій ефірних - 8,

організацій проводового мовлення - 17,

 організацій кабельного телебачення - 18, з них 3 здійснюють власне мовлення в кабельних мережах.

«Телерадіокомпанія Liss TV», що зареєстрована у м. Євпаторії АР Крим, розбудувала кабельні мережі у трьох населених пунктах Кіровоградської області (м. Олександрія, м. Знам`янка, м. Новоукраїнка) та має ліцензії провайдера програмної послуги на кожну територію.

Найпотужнішим електронним засобом масової інформації області за впливом на глядацьку аудиторію є Кіровоградська обласна державна телерадіокомпанія (охоплює власним мовленням близько 77,6 % території області). Середньодобовий обсяг місцевого мовлення складає: телемовлення - 21 год.(у 2005р. - 15,9 год.), за державним замовленням - 13,2 год., радіомовлення - 1,85 год.(у 2005р. - 2,09 год.), за державним замовленням -  1,85 год.

У рамках візиту делегації Кіровоградської області до Автономного краю Воєводина (Республіка Сербія) у травні 2011 року генеральний продюсер Кіровоградської обласної державної телерадіокомпанії уклав угоду із керівництвом Воєводинського телерадіоканалу про реалізацію спільних телепроектів, зокрема, спільних зйомок телевізійних фільмів, підготовки серії п’ятихвилинних пізнавальних програм для дітей, обмін інформаційними сюжетами, налагодження телевізійних мостів у рамках ранкових передач.

З метою вирішення проблемних питань розвитку електронних засобів масової інформації при облдержадміністрації створена й діє обласна координаційна рада з питань телебачення і радіомовлення.

В області зареєстровано і перереєстровано 534 друкованих періодичних видань. Фактично виходить 117 видань (газет – 108, журналів - 9).

Загалом в області передплачено 713,2 тис. примірників періодичних друкованих видань (станом на 01.01.2011 р.). В тому числі разовий тираж обласних та міськрайонних газет складає 277,5 тис. прим.

Серед них 26 друкованих засобів масової інформації комунальної форми власності, з яких 1 видання з обласним статусом (засновник обласна рада і облдержадміністрація), 21 видання з районним статусом (мають серед засновників районну державну адміністрацію та районну раду чи один із цих органів) і 4 видання – з міським статусом (їх засновниками є міські ради міст обласного значення).

Загальний разовий наклад комунальних видань становить 51,6 тис. примірників. Періодичність виходу обласних газет до двох разів на тиждень, районних та міських один-два рази.

Місцеві мас-медіа використовують сучасні інформаційні технології для забезпечення інформування громадськості про життя області та країни. Діє 10 інформаційних Інтернет-сайтів, власні веб-сайти функціонують у дев’яти редакціях обласних друкованих засобів масової інформації та двох редакціях місцевих електронних засобів масової інформації. Комп'ютеризовані усі редакції міськрайонних комунальних засобів масової інформації.

Кіровоградська область за результатами виконання завдань державної програми «Журналіст» була відмічена на засіданні колегії Держкомтелерадіо. Станом на 1 січня 2011 року з місцевих бюджетів та за рахунок коштів редакцій комунальних засобів масової інформації профінансовано 160,8 тис. грн. на придбання комп'ютерної техніки.

Розширилася мережа книгорозповсюдження. Діють 79 об'єктів книгорозповсюдження, у тому числі: 26 стаціонарних книжкових магазинів, 8 кіосків, 45 відділів у торговельних закладах.

В області завершила дію програма розвитку книговидання та книгорозповсюдження на 2005-2010 роки. У її рамках щороку видавалася соціально значуща література краєзнавчого, освітнього, наукового спрямування, яка розповсюджується виключно серед бібліотечних та навчальних закладів області. За період дії програми видано 31 назву книг загальним тиражем 26 055 примірників.

У обласній програмі «Центральний регіон – 2015» окремим розділом заплановано розвиток інформаційного простору і підтримка комунальних засобів масової інформації. З метою забезпечення найповнішого покриття території області програмами УР-1, КОДТРК у FM-форматі передбачається встановлення нових радіопередавачів у смт. Добровеличківка, смт. Новоархангельськ, смт. Петрове, смт. Устинівка, у м. Світловодську.

У сфері книговидання затверджена нова обласна цільова програма розвитку книговидання та книгорозповсюдження на 2011-2015 роки, у якій передбачатиметься фінансування книговидання, проведення книготорговельних ярмарків, конкурсів на кращу книгу тощо.

 

ІІ. Телебачення і радіомовлення

1. Телебачення

1.1. Кількість та структура телеорганізацій:

за формою власності:

державна – 1;

приватна – 20;

за способом розповсюдження сигналу:

ефірних – 3;

операторів кабельних мереж – 18;

за сферою поширення:

обласна сфера поширення – 1;

міськрайонна сфера поширення – 20.

 

1.2. Відсоток населення і території, що охоплені програмами відповідних телекомпаній:

населення, охоплене програмами місцевих телекомпаній– 50,6 %;

територія, охоплена програмами місцевих телекомпаній– 78 %.

 

2. Радіомовлення

2.1. Кількість та структура радіоорганізацій:

за формою власності: державна – 1, комунальна – 17, приватна – 7;

за способом розповсюдження сигналу: ефірних – 8, проводове – 17;

за сферою поширення: обласна сфера поширення – 1;

міськрайонна сфера поширення – 24.

 

2.2. Стан, проблеми та перспективи мережі проводового мовлення

 

За даними Кіровоградської філії ВАТ «Укртелеком», в області діє 51 705 радіоточок. Але мережа проводового мовлення катастрофічно швидко скорочується у зв’язку з реконструкцією ліній електропередач.  Зокрема, за десять років кількість радіоточок скоротилася більш ніж на 142 тисячі, через фізичне зношення ліній проводового мовлення, які не відновлюються Кіровоградською філією ВАТ «Укртелеком» (у зв'язку із заміною ліній електропередач), а також через відсутність фінансових можливостей для їх відновлення.

Проекти відновлення ліній проводового мовлення не розглядаються обласною владою у зв'язку із значною вартістю проекту і відсутністю відповідних коштів у обласному та районних бюджетах.

За сприяння обласної державної адміністрації районними державними адміністраціями проводиться робота щодо здійснення трансляції передач місцевих студій районного радіомовлення у FM-форматі. Подібний проект був успішно реалізований у Гайворонському, Новоукраїнському та Долинському районах.

2.3. Відсоток населення і території, що охоплені програмами відповідних радіокомпаній:

населення, охоплене програмами радіокомпаній – 38 %;

територія, охоплена програмами радіокомпаній – 75 %.

 

3. Щодо ліцензування каналів мовлення Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення

Обласна державна адміністрація активно співпрацює з Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та її представником у Кіровоградській області у сфері розвитку теле- та радіоінформаційного простору. Протягом 2009 року обласною державною адміністрацією направлено запити стосовно пріоритетного та першочергового замовлення на отримання ліцензій та прорахування частоти в державному підприємстві «Український державний центр радіочастот» для забезпечення ефірного радіомовлення на території Гайворонського та Новоукраїнського районів області, які були позитивно вирішені. У 2010 році аналогічні запити направлені стосовно прорахунку частот у смт. Добровеличківка, смт. Новоархангельськ, смт. Петрове, смт. Устинівка та у м. Світловодську.

У березні 2009 року в облдержадміністрації було проведено семінар та прес-конференцію представника Нацради з актуальних питань діяльності операторів кабельного телебачення. 10 листопада минулого року спільно із представником Нацради проведено нараду з керівниками телерадіоорганізацій області, на якій розглядалося питання про особливості діяльності ТРО під час виборчого процесу у період проведення виборчої кампанії по виборах Президента України у 2009-2010 роках.

3 вересня 2010 року управління у справах преси та інформації облдержадміністрації разом із представником Нацради провело для представників електронних мас-медіа області семінар на тему: «Місцеві вибори: правове регулювання передвиборчої агітації у електронних ЗМІ».

 

4. Дотримання законодавства про рекламу та вживання мов в інформаційній діяльності телерадіоорганізацій

Місцеві телерадіооб’єднання області забезпечують виконання та дотримуються основних вимог Закону України «Про рекламу»: рекламні блоки ідентифіковані; мова реклами – українська; час мовлення, відведений на рекламну інформацію, не перевищує дозволених норм; зазначаються вихідні дані ліцензії під час рекламування певних товарів чи послуг,  які потребують спеціального дозволу; дотримуються умови рекламування лікарських препаратів; транслюється соціальна реклама; прихована реклама в теле- та радіоефірі відсутня. Власний програмний продукт місцевих телерадіооб’єднань області транслюється українською мовою.

 

5. Проблемні питання, що потребують нагального вирішення

На державному рівні потребує вирішення питання про координацію дій Державного комітету телебачення і радіомовлення України, Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, Національної радіокомпанії України, обласних державних адміністрацій та обласних державних телерадіокомпаній щодо прийняття програми переходу на ефірне радіомовлення. Важливою складовою цієї програми повинен стати процес збереження комунальних радіостудій, які здійснюватимуть мовлення у мережі Національної радіокомпанії України і обласних державних телерадіокомпаній.

На сьогодні залишається незадовільною ситуація щодо прорахунку частот малопотужних передавачів для реалізації проекту покриття населення обласними FM-програмами КОДТРК.

На першому етапі впровадження у 2011 році цифрового телебачення передбачається встановити обладнання на 175 об’єктах Концерну РРТ, у тому числі у населених пунктах області: Кіровограді, Новоархангельську, Новомиргороді, Новоукраїнці, Олександрії та Устинівці. При цьому перший етап розвитку багатоканальних мереж цифрового телебачення передбачає покриття виключно центральної частини території області, а подальший розвиток мереж має визначити Нацрада.

Проблемою є зменшення фінансування ОРТПЦ та, як наслідок, зміна режиму трансляцій телепрограм місцевої державної телерадіокомпанії.

У процесі розбудови мережі постає нагальна проблема переоснащення основного апаратно-студійного комплексу телерадіокомпанії, що у зв’язку із обмеженістю державного фінансування морально та фізично застарів. Кіровоградська обласна державна телерадіокомпанія має два апаратно-студійні комплекси. Один з них – АСК-2, який розміщений у приміщенні компанії (пл. Кірова, 1), з 2006 року оснащений цифровим телевізійним обладнанням. Апаратно-студійний комплекс АСК-1, розміщений у обласному радіотелевізійному передавальному центрі (вул. Садова, 88а) – навпаки знаходиться у критичному стані. Апаратно-студійний блок введений в експлуатацію ще на початку 80-х років минулого століття і має застаріле обладнання 3-го покоління. У 2000 році було проведено часткову модернізацію обладнання, яке на жаль уже теж вичерпало весь свій технічний ресурс. Виробничі приміщення та студії телецентру також потребують суттєвого капітального ремонту.

Також, Кіровоградська ОДТРК веде телевізійне мовлення, адаптоване для сприйняття інформації особами з вадами слуху (середній обсяг телепрограм  складає 53 год./рік). Телепрограми «Погляд», «Сильні духом», «Тема дня» здійснюються  з  сурдоперекладом.
Зміни у творчій діяльності компанії, застосування нових, сучасних підходів до формування інформаційного продукту підвищили рейтинг програм компанії. 
Досвід виробництва дитячих правових програм був відзначений Міністерством юстиції України, яке провело на базі Кіровоградської ОДТРК засідання  Всеукраїнської  міжвідомчої координаційно - методичної ради  з правової освіти населення  та семінар з обміну досвідом щодо підготовки телепередач відповідної тематики.

Компанія долучилась до проведення всеукраїнського мистецького конкурсу «Майданс», забезпечивши пряму трансляцію проведення заходу.

За умови проведення модернізації технічної бази, творчий потенціал Кіровоградської ОДТРК дає змогу суттєво збільшити частку власного телемовлення. У зв’язки з цим, Кіровоградська обласна державна адміністрація порушила клопотання щодо забезпечення відповідного фінансування за рахунок коштів Державного бюджету.

 

ІІІ. Видавнича справа та преса

 

1.Книговидання та книгорозповсюдження

 

1.1. Кількість та основні відомості про суб’єктів видавничої справи, що внесені до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції:

 

В області діють 17 видавничих організацій. Одним із провідних підприємств галузі, яке щороку забезпечує видання, а також перевидання дитячої літератури, є відкрите акціонерне товариство «Кіровоградське видавництво». Книжкову продукцію на території області також випускають: комунальне підприємство «Центрально-Українське видавництво», товариства з обмеженою відповідальністю: «Імекс-ЛТД», «Мавік», «Антураж-А», «Код», «Поліграф-Сервіс».

Видання навчально-методичної та наукової літератури здійснюють редакційно-видавничі центри, створені при Кіровоградському національному технічному університеті, Кіровоградському державному педагогічному університеті імені Володимира Винниченка, Державній льотній академії України.

1.2. Випуск книжкової продукції за назвами та тиражами у першому кварталі 2011 року

 

28 назв – тираж 41,7 тис. прим.;

1.3. Випуск книжкової продукції за видами

історична література;

художня література;

наукова література;

дитяча література.

В області завершила дію програма розвитку книговидання та книгорозповсюдження на 2005-2010 роки. У її рамках щороку в області видавалася соціально значуща література краєзнавчого, освітнього, наукового спрямування, яка розповсюджується виключно серед бібліотечних та навчальних закладів області. Загалом за період дії програми видано 31 назву книг загальним тиражем 26 055 прим. З 2005 року у рамках програми щороку видається «Історичний календар Кіровоградщини», який став популярною серією історичного літопису регіону.

 

1.4. Стан, проблеми та перспективи розвитку підприємств книгорозповсюдження

До системи книгорозповсюдження входять 79 книготорговельних організацій, у тому числі: 26 стаціонарних книжкових магазинів, 8 кіосків, 45 відділів у торговельних закладах.

Для поліпшення стану забезпечення населення українською книгою необхідно:

– відродити у новій якості книготорговельне підприємство „Укркнига”, залучивши до цього як державні, так і приватні інвестиції;

– створити систему і механізми пільгового кредитування книготоргових проектів;

– встановити пільгові тарифи на послуги поштового зв’язку з пересилання вітчизняної книжкової продукції.

Проблемним є виконання нормативів мінімального забезпечення населення книготорговельними послугами у сільській місцевості.

 

1.5. Виставкова діяльність

Обласна державна адміністрація постійно співпрацює з поліграфічно-видавничими підприємствами області щодо їх залучення до участі у місцевих та всеукраїнських книжкових виставках-ярмарках. Традиційно управління у справах преси та інформації облдержадміністрації представляє регіональний книжковий стенд на щорічній Київській книжковій виставці-ярмарку, а також на виставці-ярмарку «Барвиста Україна» - до Дня незалежності України. Зокрема у 2008, 2009 , а також у 2010 році на вищезазначених виставках-ярмарках управління представляло колективну книжкову експозицію області. Участь у виставці-ярмарку також постійно бере ТОВ «Поліграфічно-видавничий центр «Імекс ЛТД».

У обласній програмі книговидання і книгорозповсюдження на 2010-2015 роки передбачаються кошти обласного бюджету на проведення виставок–ярмарків місцевих видавництв, а також залучення видавничо-поліграфічних підприємств із сусідніх регіонів.

 

2. Стан, проблеми та перспективи розвитку поліграфічних підприємств

В Кіровоградській області діє 14 міськрайонних друкарень, які належать  до комунальної власності і засновниками яких є місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування. Зокрема, 6 друкарень знаходяться у складі районних редакційно-видавничих центрів (Гайворонський, Голованівський, Добровеличківський, Новоархангельський, Маловисківський, Олександрівський райони). 22 поліграфічні підприємства належать до приватної форми власності.

Зношене технологічне обладнання, відсутність системних замовлень призводять до поступового зменшення кількості друкованої поліграфічної продукції в комунальних райдрукарнях, наслідком чого є їхній незадовільний фінансово-економічний стан.

Останніми роками розвиваються малі приватні поліграфічні підприємства, у яких використовується техніка для оперативної поліграфії та цифрового друку, а також техніка для виготовлення «біл-бордів», «постерів», «сіті-лайтів» тощо. Наявна спеціалізація друкарень (одні випускають переважно газетну продукцію, а інші - спеціалізуються на книжковій та на етикетно-пакувальній продукції).

 

3. Періодичні друковані засоби масової інформації

3.1. Кількість та структура друкованих ЗМІ:

за сферою розповсюдження:

обласна сфера розповсюдження – 293;

міськрайонна сфера розповсюдження – 234;

за видами видань:

газет – 474;

журналів – 41;

збірників – 124

за тематичним спрямуванням:

загальнополітичне – 239;

навчальне, наукове – 25;

спортивне – 8;

інформаційно-рекламне – 202;

релігійне – 24;

літературно-мистецьке – 6;

видання для дітей та молоді – 23;

за мовою видань:

українська – 404;

російська – 123;

засновники друкованих ЗМІ:

місцеві органи виконавчої влади та

органи місцевого самоврядування – 27;

територіальні органи міністерств і відомств України – 9;

комерційні структури – 192;

громадяни України – 171;

громадські організації – 83;

заклади освіти – 22;

релігійні організації – 23.

 

3.2. Передплата та розповсюдження періодичних друкованих видань

 

З метою розповсюдження періодичних видань за передплатою та забезпечення широкого загалу споживачів друкованими виданнями Кіровоградська дирекція УДППЗ «Укрпошта» у квітні 2010 року розпочала передплатну кампанію на друге півріччя 2011 року. Передплатна кампанія на загальнодержавні видання триватиме до 15 червня 2011 року, на обласні та районні видання до 25 червня.

З метою контролю за ходом передплатної кампанії на друге півріччя
2011 року щочетверга здійснюється збір оперативних даних щодо тиражів по оформленій передплаті.

На веб-сайті Кіровоградської дирекції УДППЗ «Укрпошта» розміщено інформацію про передплату на друге півріччя 2011 року та терміни її проведення, електронні версії «Каталогу періодичних видань України», «Каталогу видань зарубіжних країн», «Каталогу обласних видань».

 

3.3. Стан, проблеми та перспективи реформування комунальних друкованих видань

 

На виконання вимог Закону України від 15 січня 2009 року № 883 «Про мораторій на відчуження від редакцій державних та комунальних засобів масової інформації приміщень та майна» управлінням у справах преси та інформації підготовлено інформаційні матеріали про приміщення державних та комунальних засобів масової інформації Кіровоградської області (газети, студії радіомовлення, телекомпанії), які забороняється відчужувати, а також проведено інвентаризацію приміщень та майна редакцій державних та комунальних засобів масової інформації, визначення законності їх перебування у володінні та використанні, визначення щодо кожного приміщення розміру частки держави та інших суб’єктів господарювання, а також визначено результати перевірки стосовно законності відчуження приміщень та майна редакцій державних та комунальних засобів масової інформації протягом 2000-2009 років.

Відповідно до доручення Держкомтелерадіо, управління у справах преси та інформації організувало проведення у трудових колективах редакцій комунальних засобів масової інформації обговорення проектів законів України «Про реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації» та «Про захист професійної діяльності журналістів». За підсумками обговорення відповідні пропозиції були узагальнені і направлені Держкомтелерадіо.

8 вересня 2010 року за поданням управління у справах преси та інформації на засіданні Громадської гуманітарної ради при облдержадміністрації було обговорено проект державної концепції суспільного телебачення, який презентував керівник робочої групи суспільних комунікацій, до якої входять керівники та представники найвпливовіших у регіоні мас-медіа.

 

4. Проблемні питання, що потребують нагального вирішення

Актуальною є проблема підвищення кваліфікації редакторів та творчих працівників міських та районних комунальних газет.

 

ІV. Вжиті заходи, спрямовані на розвиток і вдосконалення місцевої інформаційної інфраструктури

Управління у справах преси та інформації вживає конкретні заходи стосовно розширення обласної теле- та радіомережі. У рамках розвитку інформаційної інфраструктури та з метою поліпшення технічного стану Кіровоградської обласної державної телерадіокомпанії з обласного бюджету у ІІ кварталі 2010 року були профінансовані кошти у сумі 250 тис. грн. для придбання та монтажу телевізійного передавача TXTU-1000-R-1 з перемикачем резервного обладнання.

З метою забезпечення мешканців західних районів області (Гайворонського, Голованівського, Ульяновського) телевізійними та радіомовними програмами Кіровоградської обласної державної телерадіокомпанії у м. Ульяновка збудована і діє радіотелевізійна передавальна станція, а також цифрова радіорелейна лінія Голованівськ-Ульяновка-Гайворон (з обласного бюджету було профінансовано 882,3 тис. грн.). За сприяння Держкомтелерадіо обласна державна адміністрація забезпечила безоплатну передачу комплексу будівель цифрової радіорелейної лінії на дільницях Голованівськ-Ульяновка-Гайворон радіо-, телепередаючої станції РТПС з балансу управління капітального будівництва облдержадміністрації на баланс Кіровоградського обласного радіотелевізійного передавального центру Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення. Зазначене рішення підтримали і депутати Кіровоградської обласної ради. Введення в дію Ульяновської РТПС дало змогу охопити телепрограмами Кіровоградської обласної державної телерадіокомпанії західні райони області.

У зв’язку з реконструкцією ліній електропередач в області постійно скорочується кількість радіоточок проводового мовлення. З метою задоволення інформаційних потреб населення області, за сприяння обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями проводиться робота щодо здійснення трансляції передач місцевих студій районного радіомовлення у FM-форматі. Подібний проект був успішно реалізований у Долинському районі. У Новоукраїнському районі з червня 2009 року у FM-форматі на частоті 104,8 МГц можна слухати передачі Національної радіокомпанії України «УР-1», Кіровоградської обласної державної телерадіокомпанії та КП «Редакція Новоукраїнського районного радіо». Після отримання ліцензії на право мовлення, радіопередачі у FM-форматі транслюються у Гайворонському районі.

В області затверджено обласну програму «Центральний регіон – 2015», в якій окремим розділом планується розвиток інформаційного простору і суттєва підтримка комунальних засобів масової інформації.

У сфері друкованих засобів масової інформації у другому півріччі 2011 року почне діяти єдиний інформаційний веб-портал на базі редакції обласної комунальної газети «Народне слово».

 

VВжиті заходи, спрямовані на захист інтересів держави в інформаційній сфері

Управлінням у справах преси та інформації вживаються заходи щодо забезпечення конституційного права громадян на отримання об’єктивної та всебічної інформації через друковані та електронні засоби масової інформації, електронні Інтернет-ресурси, захисту інформаційних ресурсів органів виконавчої влади, в тому числі тих, доступ до яких здійснюється через мережу Інтернет.

Управління здійснює постійний моніторинг друкованих засобів масової інформації та електронних Інтернет-видань стосовно оприлюднення інформації, спрямованої на порушення інформаційного суверенітету інтересів держави, а також щодо наявності можливих порушень чинного законодавства України, яке регламентує діяльність в інформаційній сфері. У разі виявлення порушень, невідкладно вживаються необхідні заходи, зокрема, прокурорського реагування. Протягом звітного року зазначених порушень не виявлено.

 

VI. Сприяння висвітленню державними та комунальними засобами масової інформації офіційної точки зору вищих посадових осіб держави та позиції місцевих органів влади з питань реалізації внутрішньої та зовнішньої політики

Враховуючи Постанову Верховної Ради України від 13 травня
2010 року № 2253-
VI «Про стан свободи слова у регіональних засобах масової інформації», 4 червня 2010 року в обласній державній адміністрації відбулася нарада голови облдержадміністрації з головами районних державних адміністрацій, яким було дано доручення взяти під особистий контроль укладання із редакціями комунальних газет договорів на висвітлення діяльності райдержадміністрацій та районних рад тощо.

За результатами наради  між редакціями комунальних газет та їх засновниками (райдержадміністраціями, районними радами, виконавчими комітетами міських рад міст обласного значення) укладено 24 договори про висвітлення діяльності співзасновників.  Відповідно до укладених договорів на реалізацію зазначеного завдання заплановано спрямувати близько 300 тис. грн. із місцевих бюджетів.

Управління у справах преси та інформації облдержадміністрації активно співпрацює із редакціями міськрайонних комунальних газет щодо висвітлення діяльності облдержадміністрації і обласної ради на їх сторінках. У 2009 та у 2010 роках вищезазначені договори були укладені із усіма редакціями комунальних газет. Зокрема, у 2011 році із обласного бюджету на висвітлення діяльності обласної державної адміністрації і обласної ради передбачено профінансувати кошти у сумі 650 тис. грн., у тому числі редакціям міськрайонних комунальних газет, комерційним обласним газетам – 400,0 тис. грн., електронним мас-медіа (Кіровоградській обласній державній телерадіокомпанії) – 250 тис. грн. Протягом січня травня 2011 року друкованим та електронним засобам масової інформації на висвітлення діяльності облдержадміністрації та обласної ради профінансовано 300,0 тис. грн.

З метою формування позитивного іміджу Кіровоградської області – як регіону, забезпечення її інвестиційної привабливості на загальнодержавному рівні, управління у справах преси та інформації забезпечувало розповсюдження інформаційних матеріалів серед провідних друкованих, електронних засобів масової інформації, інформаційних агентств та Інтернет-видань.

Забезпечення інформування громадськості стосовно роз’яснення державної політики, формування громадянської та правової культури реалізується через механізм оперативного висвітлення із залученням Інтернет-видань і телерадіоорганізацій та шляхом планового висвітлення із залученням друкованих періодичних видань і електронних засобів масової інформації.

Щотижня заступники голови обласної державної адміністрації та керівники структурних підрозділів, а також територіальних органів міністерств та відомств в області беруть участь у прес-конференціях та інших заходах, на яких розглядаються актуальні питання соціально-економічного та суспільно-політичного розвитку області, виконання загальнодержавних та обласних програм. Протягом січня-червня 2011 року проведено такі заходи:

6 прес-конференцій голови облдержадміністрації;

4 – заступників голови облдержадміністрації;

12 - за участі начальників структурних підрозділів облдержадміністрації, керівників територіальних органів міністерств та відомств України;

засідань «круглих столів» – 5;

«прес-клубів» – 2;

"прес-турів" - 11;

"прямі телефонні лінії з читачами газети "Народне слово" - 2.

За ініціативи обласної державної адміністрації в ефірі КОДТРК  запроваджено додатковий цикл передач, який передбачає щотижневу участь у них голови обласної державної адміністрації.

Інформація про діяльність обласної державної адміністрації також регулярно розміщується на веб-сайті обласної державної адміністрації.

 

VII. Забезпечення інформаційного супроводу процесів європейської та євроатлантичної інтеграції України

 

Європейська інтеграція:

З метою належної реалізації політики європейської інтеграції України в області здійснюється низка заходів щодо подальшого підвищення рівня поінформованості жителів Кіровоградщини у  євроінтеграційному напрямі для створення стабільної проєвропейської більшості в українському суспільстві.

Місцеві друковані та електронні засоби масової інформації забезпечують  інформування громадськості про хід співробітництва України з ЄС. Започатковані і діють відповідні рубрики з досліджуваної тематики: «Європейський вибір», «Україна – ЄС», «Україна і Європа», «Факти і аргументи», «Прес-клуб реформ», «В обласній державній адміністрації» тощо.

До Дня Європи Центром європейської інформації, який функціонує на базі Кіровоградської обласної універсальної наукової бібліотеки імені Д.І.Чижевського, проведено: фото- та книжкові виставки «Європа під єдиним прапором», «Об'єднана Європа - оновлене суспільство: досвід для України», «Польща – міст до Європи»; обласний семінар – практикум на тему: «Розвиток регіональних інформаційних мереж у сфері євроінтеграції»; конкурс творчих робіт «Європа у барвах та слові»; лекцію-екскурсію «Україна і Європа: спільні цінності»; театралізований диспут «Молодь – за європейські цінності!» за участі представників громадських організацій та викладачів і студентів вищих навчальних закладів області. Управлінням у справах преси та інформації проведено прес-конференцію першого заступника голови облдержадміністрації Ніколаєнка А.І. про регіональне співробітництво Кіровоградської області з регіонами країн-членів та країн-кандидатів на вступ до ЄС.

До Дня Європи за підтримки Ради євроклубів Кіровоградщини Кіровоградського обласного центру дитячої та юнацької творчості та облдержадміністрації в обласному центрі було організовано фестиваль «Єврофест», під час якого всі бажаючі могли дізнатись більше про культуру, традиції, історію країн Європи.

Здійснюються заходи, спрямовані на розвиток міжрегіонального співробітництва області з країнами - членами Європейського Союзу.

В обласних та районних бібліотеках функціонують та постійно оновлюються інформаційні стенди, де представлені матеріали про Європейський Союз та стосунки Україна – ЄС, проведено книжкові та постійно діючі виставки методичних матеріалів на теми: «Інформуємо: Україна - Європейський Союз», «Україна – європейська інтеграція», «Європейська інтеграція: за і проти».

 

Євроатлантична інтеграція

Місцеві засоби масової інформації забезпечують інформаційно-роз’яснювальну роботу за всіма напрямками співробітництва України з НАТО.

З метою роз'яснення державної політики у сфері євроатлантичної інтеграції у містах та районах області організовано та проведено книжкові виставки «Актуальні питання НАТО», конкурси малюнків та стіннівок «НАТО: історія і сьогодення», вікторини, «круглі столи» на тему «Україна і НАТО».

Забезпечено оновлення рубрики «Євроатлантична інтеграція» офіційного веб-сайту облдержадміністрації, рубрики «Євроатлантична інтеграція» веб-сайту головного управління економіки облдержадміністрації.

В обласних бібліотеках: універсальній науковій імені Д.І.Чижевського, для юнацтва імені О.М.Бойченка, для дітей імені А.П.Гайдара та центральних районних бібліотеках функціонують та постійно оновлюються інформаційні стенди «Україна-НАТО» та «Україна-ЄС: події, коментарі, перспективи», де представлені матеріали про Європейський Союз та Північноатлантичний альянс, стосунки Україна – ЄС та Україна – НАТО, організовано книжкові та постійно діючі виставки методичних матеріалів на теми: «Україна-НАТО: потенціал взаємодії в безпековій політиці держави», «Під прапором НАТО», «Шлях України в НАТО», «НАТО – як організація колективної безпеки», «Науково-технічне співробітництво Україна-НАТО».

9 лютого 2011 року в державному навчальному закладі "Центр перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій" проведений інформаційно-навчальний семінар "Вибір моделі безпеки в контексті національних інтересів України". Семінар був організований з ініціативи інституту трансформації суспільства (м. Київ) за підтримки фонду Фрідріха Науманна за Свободу. Метою інформаційно-навчального семінару було надання місцевим органам влади та регіонального освітянської спільноти України сучасних знань про існуючі у світі моделі безпеки і критерії вибору оптимальної для України моделі, що відповідає національним інтересам країни, визначення можливостей місцевої влади та освітянської спільноти сприяти поширенню серед регіональної громадськості об'єктивної інформації про переваги і недоліки впровадження чотирьох можливих моделей забезпечення національної безпеки України. Цього ж дня у ефірі Кіровоградської обласної державної телерадіокомпанії транслювалася циклова телепрограма "Тема дня" за участі директора Інституту трансформації суспільства, професора кафедри міжнародної економіки Національної академії управління Соскіна О.І., у якій він дав порівняльну характеристику моделей міжнародної колективної безпеки: євроатлантичної (НАТО), євразійської (ОДКБ), нейтралітет (позаблоковість).

 

 

ІX. Організація роботи щодо зв’язків з громадськістю та реагування на звернення громадян

В обласній державній адміністрації регулярно проводяться прес-конференції керівництва облдержадміністрації, начальників структурних підрозділів облдержадміністрації і територіальних органів міністерств та відомств України, на яких розглядаються актуальні питання соціально-економічного та суспільно-політичного розвитку області, виконання обласних програм.

Інформація про діяльність обласної державної адміністрації оперативно розміщується на веб-сайті обласної державної адміністрації.

За ініціативи облдержадміністрації створено «гарячу лінію голови облдержадміністрації Сергія Ларіна», на яку вже надійшло більше 14 тисяч звернень громадян. Інформація про стан роботи "гарячої лінії" оперативно висвітлюється на веб-сайті облдержадміністрації, у рубриці "Гаряча лінія" газети "Народне слово", теле- та радіопередачах Кіровоградської ОДТРК "Тема дня", "Пряма лінія", ток-шоу "Ми".

Здійснюється постійний моніторинг місцевих та всеукраїнських засобів масової інформації щодо оприлюднення критичних зауважень, що стосуються діяльності місцевих органів виконавчої влади та потребують відповідного реагування. За результатами моніторингу даються доручення голови облдержадміністрації відповідним структурним підрозділам облдержадміністрації щодо вивчення ситуації та реагування на оприлюднені резонансні матеріали. Результати реагування включаються до рубрики «Реагування місцевих державних адміністрацій на резонансні матеріали загальнонаціональних та місцевих засобів масової інформації».

 

X. Пропозиції щодо подальшого розвитку інформаційної та видавничої сфер

З метою вдосконалення інформаційної та видавничої сфер на регіональному рівні необхідно вжити наступних заходів:

здійснення технічного переоснащення підприємств інформаційної та видавничої галузей;

створення теле- та радіомереж обласних державних телерадіокомпаній із забезпеченням повного покриття відповідних територій;

підвищення рейтингу програм державних телерадіоорганізацій.

Після передачі функцій державної реєстрації друкованих ЗМІ Міністерству юстиції України та його територіальним управлінням втрачено реальні важелі впливу на редакції комерційних видань, що призводить до неодноразового порушення останніми чинного інформаційного законодавства, в тому числі і вчасної доставки обов’язкових примірників.

Потребує вирішення питання про відновлення книготорговельної мережі та збільшення нормативів мінімального забезпечення громадян  книготорговельною продукцією. З метою вирішення зазначеного питання необхідно включити до проектів нормативно-правових документів такі  норми:

передбачити надання суб’єктам видавничої справи та книгорозповсюдження пріоритетного права на отримання довгострокових пільгових кредитів, спрямованих на підвищення ефективності їх діяльності;

встановити для новостворених суб’єктів видавничої справи та  книгорозповсюдження податкові пільги протягом 3-х років;

затвердити встановлення для діючих підприємств книговидавничої справи (видавництв, книготорговельних підприємств, бібліотечних колекторів) ставок оренди державного та комунального майна, інших видів місцевих податків та зборів у розмірах, передбачених для бюджетних підприємств культурно-освітньої сфери.

У зв’язку із численними зверненнями редакцій місцевих друкованих засобів масової інформації доцільно розглянути пропозицію стосовно зменшення вартості послуг передплати та доставки періодичних видань, які надає УДППЗ «Укрпошта».

 

 

Розробник: Корпорація "Cофтлайн" (Україна) © Державний комітет телебачення і радіомовлення України
Всі оголошення
13:51 (14.02.2019)
18 лютого 2019 року в Українському національному інформаційному агентстві "Укрінформ" ( вул. Б. Хмельницького, 8/16, Київ) Глобальна мережа жінок миротворок та ВГО "Центр - Розвиток демократії" проведуть Консультацію для ЗМІ "Від національної стратегії до локальних дій" щодо виконання Резолюції Радбезу ООН 1325 "Жінки. Мир. Безпека" в Україні.
16:49 (08.02.2019)
Державний комітет телебачення і радіомовлення України оголошує конкурс на зайняття вакантних посад державних службовців категорії "В"
14:17 (25.01.2019)
Державний комітет телебачення і радіомовлення України оголошує конкурс на зайняття вакантних посад державних службовців категорії "Б"
14:42 (29.12.2018)
У Держкомтелерадіо розпочала діяти гаряча телефонна лінія для редакцій, які не закінчили процес реформування. Свої питання ви можете поставити за тел. (044) 278-86-96. Консультативна гаряча лінія працює у робочі дні з 09.00 до 18.00. У п'ятницю - до 16.45.
14:56 (01.11.2018)
До уваги суб'єктів декларування!
10:25 (12.07.2018)
Про безкоштовний навчальний онлайн-курс "Конфлікт інтересів: треба знати!"