Головна сторінка 24 лютого 2021
українська росiйська англiйська

Пошук

по сайту по новинах
 розширений пошук »
Розсилка новин
Вакансії
Зворотний зв'язок
Мапа сайту
« Лютий 2021
пн вт ср чт пт сб нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
початок діапазону
дд мм рр
кінець діапазону
дд мм рр
[Показати]

Архів  »  Діяльність Комітету  »  Матеріали Колегії (до 2010р.)


Рішення Колегії №10/50 "Про стан інформаційного простору Рівненської області"
16.12.2009 | 17:10 | Адміністративно-господарський департамент версія для друку

 

ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ

ТЕЛЕБАЧЕННЯ ТА РАДІОМОВЛЕННЯ УКРАЇНИ

 

Р І Ш Е Н Н Я   К О Л Е Г І Ї

 

від 26 листопада 2009 р.                       м. Київ                           № 10/50

 

Про стан інформаційного

простору Рівненської області

 

Заслухавши інформацію доповідачів, колегія відзначає, що інформаційний простір Рівненської області характеризується наступним.

В області нараховується 5 телекомпаній, які працюють на підставі виданих Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення ліцензій.

Відсоток населення і території, що охоплені програмами відповідних телекомпаній складає: Рівненської ОДТРК – відповідно 95 % і 70 %, ТзОВ «Телекомпанія «Рівне – 1» – 80 % і 60 %, ТзОВ ТРК «Дубно» – місто Дубно і навколишні населені пункти, ТРК «Рівне-атом» – місто Кузнецовськ і навколишні населені пункти в радіусі 10 км., ПП «Сфера-ТВ» – місто Рівне.

Крім цього, в області 11 провайдерів надають програмні послуги.

В області працює 18 редакцій районного і міського проводового мовлення. Усі вони дотримуються норм чинного законодавства, а також умов ліцензій в частині здійснення мовлення державною мовою: українська мова у радіопрограмах становить 100 %.

Найпотужнішим телерадіомовником в області є Рівненська ОДТРК.  Завдяки Держкомтелерадіо компанія повністю технічно переоснастила телемовлення, перейшла на цифровий формат зйомки та монтажу,  комп'ютеризувала та запровадила сучасні технології в творчому процесі,  здійснила повний перехід на автоматизовану систему видачі телепрограм в ефір та відеоархівування.

Станом на 1 листопада 2009 року в області зареєстровано та перереєстровано 329 періодичних друкованих видань. Однак, передплатні тиражі газет, журналів, видань журнального типу як загальнодержавної так і місцевої сфер розповсюдження внаслідок фінансової кризи зменшилися.

В області зареєстровано 21 періодичне друковане видання, засновниками яких є органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Станом на  1 листопада 2009 року в області налічується 57 суб’єктів видавничої справи, внесених до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції. Серед них: фізичних осіб – приватних підприємців – 20, підприємств комунальної власності – 2, приватних підприємницьких структур – 30, державних вищих навчальних закладів, установ та організацій – 4, релігійних організацій – 1.

До єдиної бази даних внесено 18 суб’єктів видавничої справи, що займаються видавничою діяльністю, 17 – виготовленням видавничої продукції, 5 – розповсюдженням видавничої продукції.

      Упродовж січня – жовтня 2009 року в області видано 136 назв книг і брошур, у тому числі 122 – українською мовою, що становить 89,7%. Їх загальний тираж склав 35 тисяч примірників.

Водночас, в інформаційному просторі Рівненщини існує низка актуальних проблем.

Загальною проблемою всіх редакцій комунальних друкованих ЗМІ області залишається застаріла матеріально-технічна база.

Практично відсутня мережа книжкової торгівлі у селах, селищах, містах із загальною чисельністю до 20 тисяч жителів (з 988 об’єктів за встановленими нормами функціонує лише 50).

Проблемним також є питання переходу від аналогового до цифрового мовлення.

Колегія висловлює стурбованість політикою ВАТ «Укртелеком», спрямованою на руйнування мережі проводового мовлення. Лише за поточний рік кількість радіоточок в регіоні зменшилася на 30 відсотків і не перевищує 60000. Разом з тим, проводове мовлення залишається основним засобом оповіщення населення у надзвичайних ситуаціях.

Крім того, проаналізувавши стан інформаційного простору Рівненської області, колегія виявила недоліки в організації роботи Головного управління з питань внутрішньої політики та інформації щодо забезпечення реалізації державної політики в інформаційній та видавничій сферах на регіональному рівні. Керівництво Головного управління, як з’ясувалося в ході засідання колегії, не володіє в достатній мірі ситуацією в інформаційному просторі області, оскільки інформаційна складова в роботі зазначеного управління не є пріоритетною та не забезпечена належними кадровим, фінансовим та матеріально-технічним ресурсами.

У зв’язку з цим, колегія вважає за доцільне порушити питання щодо необхідності створення у структурі Рівненської облдержадміністрації окремого управління у справах преси та інформації.

Враховуючи вищевикладене, колегія  у х в а л и л а:

1.      Інформацію доповідачів взяти до відома.

Стан розвитку інформаційної та видавничої сфер Рівненської області визнати задовільним.

2. Рекомендувати Рівненській обласній державній адміністрації:

розглянути питання щодо створення у структурі облдержадміністрації окремого управління у справах преси та інформації відповідно до постанов Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2007 р. № 996 «Про затвердження рекомендаційних переліків управлінь, відділів та інших структурних підрозділів місцевих державних адміністрацій» та від 25 травня 2007 р. № 954 «Про затвердження Типового положення про управління у справах преси та інформації обласної, Севастопольської міської, управління преси та інформації Київської міської державної адміністрації»;

здійснити аналіз Програми розвитку телерадіоінформаційного простору Рівненської області на 2008-2010 роки з метою передбачення додаткових організаційних, методологічних та адміністративних заходів, які не потребуватимуть бюджетних витрат та сприятимуть покращенню ситуації в інформаційному просторі області;

сприяти відновленню, збереженню та розширенню системи проводового радіомовлення;

сприяти розбудові мережі книгорозповсюдження та забезпечення жителів області книготорговельними послугами відповідно до затверджених Кабінетом Міністрів України нормативів щодо функціонування об’єктів роздрібної торгівлі книжковою продукцією.

3. Головному управлінню з питань внутрішньої політики та інформації Рівненської ОДА (Глодя К.В.):

звернути увагу на недостатній рівень підготовки до засідання колегії Комітету, зокрема, на відсутність аналітичної складової в інформаційно-аналітичних матеріалах, наданих на розгляд колегії;

сприяти інформаційному та матеріальному забезпеченню редакцій комунальних друкованих засобів інформації;

активізувати в межах своєї компетенції роботу щодо виконання заходів, визначених державними програмами інформування громадськості з питань європейської та євроатлантичної інтеграції;

терміново підготувати та надати керівництву Комітету та Рівненської облдержадміністрації обґрунтовані пропозиції щодо відкриття спеціалізованих книжкових магазинів в усіх районних центрах і містах області, книжкових кіосків у сільській місцевості.

4. Рівненській ОДТРК (Велесик А.П.) вжити заходів щодо подальшої розбудови обласних теле- та радіомереж та збільшення надходжень до спецфонду.

5. Департаменту телебачення і радіомовлення (Абрамов С.О.):

опрацювати разом з Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення можливість виділенні Рівненській ОДТРК радіочастоти в FM-діапазоні;

разом з фінансово-економічним департаментом (Бартош Н.В.) опрацювати можливість подальшого технічного переоснащення Рівненської ОДТРК у 2010 році;

разом з Укртелерадіопресінститутом (Правденко С.М.) сприяти підвищенню рівня професійної кваліфікації працівників Рівненській ОДТРК.

6. Департаменту видавничої справи та преси (Бабилюлько В.І.) сприяти:

участі комунальних засобів масової інформації Рівненської області у підготовчому етапі реформування державних і комунальних ЗМІ;

активізації участі видавців Рівненської області у міжнародних виставкових заходах.

7. Департаменту інформаційної політики (Червак Б.О.):

надати Головному управлінню з питань внутрішньої політики та інформації Рівненської ОДА методичні рекомендації щодо доопрацювання Програми розвитку телерадіоінформаційного простору Рівненської області на 2008-2010 роки в частині передбачення додаткових організаційних та адміністративних заходів, які не потребуватимуть бюджетних витрат та сприятимуть покращенню ситуації в інформаційному просторі області;

здійснювати постійний моніторинг ефективності діяльності  Головного управління з питань внутрішньої політики та інформації Рівненської ОДА стосовно  реалізації державної інформаційної політики на регіональному рівні;

передбачити у плані роботи Комітету на 2010 рік проведення семінару для начальників управлінь у справах преси та інформації ОДА з питання практичної реалізації завдань, визначених Типовим положенням про управління у справах преси та інформації обласної, Севастопольської міської, управління преси та інформації Київської міської державної адміністрації.

8. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступників Голови Комітету відповідно до розподілу функціональних обов’язків.

 

В. о.  Голови колегії           «підпис»                         Олег Наливайко

 

 

Розробник: Корпорація "Cофтлайн" (Україна) © Державний комітет телебачення і радіомовлення України
Всі оголошення
16:25 (16.02.2021)
24-27 березня 2021 року відбудеться тренінг "Моделі роботи уповноважених з дотримання стандартів та/або реагування на скарги у медіа"
16:36 (21.01.2020)
До уваги громадян! Безоплатну правову допомогу ви можете отримати на офіційному веб-сайті Координаційного центру з надання правової допомоги https://legalaid.gov.ua
17:15 (28.10.2019)
До відома видавців! Наказом Держкомтелерадіо від 23.10.2019 № 434 надано чинності стандарту із виготовлення підручників і навчальних посібників для загальноосвітніх навчальних закладів (СОУ 18.1-02477019-07:2015)
17:55 (04.04.2019)
До відома видавців! Наказом Держкомтелерадіо від 17 січня 2019 року №23 затверджено "Інструкцію з оформлення матеріалів про адміністративні правопорушення"
10:25 (12.07.2018)
Про безкоштовний навчальний онлайн-курс "Конфлікт інтересів: треба знати!"