Головна сторінка 17 лютого 2019
українська росiйська англiйська

Пошук

по сайту по новинах
 розширений пошук »
Розсилка новин
Вакансії
Зворотний зв'язок
Мапа сайту
« Лютий 2019
пн вт ср чт пт сб нд
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28      
початок діапазону
дд мм рр
кінець діапазону
дд мм рр
[Показати]

Доступ до публічної інформації  »  Актуальні питання в сфері доступу до публічної інформації


Комунальне підприємство - розпорядник інформації
31.10.2018 | 15:25 | Управління розвитку інформаційної сфери версія для друку

Комунальне підприємство – розпорядник інформації

 

Закон України «Про доступ до публічної інформації» (далі – Закон) забезпечує право кожного на доступ до інформації, що знаходиться у суб’єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації та інформації, що становить суспільний інтерес.   

В частині 2 статті 20 Закону України «Про інформацію» зазначено, що будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом.

Пунктом першим частини другої статті 55 Господарського кодексу України визначено, що суб'єктами господарювання є господарські організації – юридичні особи, створені відповідно до Цивільного кодексу України, державні, комунальні та інші підприємства, створені відповідно до цього Кодексу, а також інші юридичні особи, які здійснюють господарську діяльність та зареєстровані в установленому законом порядку.

Комунальне підприємство діє на основі комунальної власності, відповідно будь-які юридичні дії з майном комунального підприємства є користуванням і розпорядженням комунальним майном. Доступ до такої інформації не може бути обмежено за частиною 5 статті 6 Закону. При цьому розголошення такої інформації не може порушувати права інших осіб, оскільки Закон прямо забороняє відносити таку інформацію до інформації з обмеженим доступом, у тому числі - до конфіденційної. Ця норма про заборону обмеження доступу стосується як розпорядження бюджетними коштами, так і володіння, користування чи розпорядження комунальним майном.  

Це підтверджено Постановою пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10 «Про практику застосування адміністративними судами законодавства про доступ до публічної інформації».

Відповідно до частини третьої статті 78 ГКУ майно комунального унітарного підприємства перебуває у комунальній власності і закріплюється за таким підприємством на праві господарського відання (комунальне комерційне підприємство) або на праві оперативного управління (комунальне некомерційне підприємство).

Відповідно до частини першої статті 140 ГКУ джерелами формування майна суб'єктів господарювання є, зокрема, грошові та матеріальні внески засновників; доходи від реалізації продукції (робіт, послуг); доходи від цінних паперів; капітальні вкладення і дотації з бюджетів та інше.

В частині 4 статті 21 Закону України «Про інформацію» вказано, що до інформації з обмеженим доступом не можуть бути віднесені такі відомості, зокрема: щодо діяльності державних та комунальних унітарних підприємств,  господарських  товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належать державі  або територіальній  громаді,  а  також  господарських  товариств, 50 і більше  відсотків  акцій (часток) яких  належать  господарському товариству, частка  держави  або територіальної громади в якому становить 100 відсотків, що підлягають обов’язковому оприлюдненню відповідно до закону; інші  відомості, доступ до яких не може бути обмежено відповідно до законів та міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.

Комунальні підприємства створені органом місцевого самоврядування на основі комунального майна та здійснюють свою діяльність від імені територіальної громади, а тому всі прибутки, які отримано комунальними підприємствами від своєї діяльності є також власністю територіальної громади, тобто є бюджетними коштами (комунальним майном).

Відтак комунальне підприємство є розпорядником інформації щодо використання бюджетних коштів і відповідно до частини п’ятої статті 6 Закону не може бути обмежено доступ до інформації щодо розпорядження бюджетними коштами, володіння, користування чи розпорядження комунальним підприємством комунальним майном, зокрема, інформація про використання коштів, розподіл доходів від надання послуг (продукції, товарів), виплати заробітної плати працівникам, використання вкладів та дотацій з бюджетів, інші витрати, та прізвища, імена, по батькові фізичних осіб та найменування юридичних осіб, які отримали ці кошти або майно, в тому числі до копій відповідних документів, умови отримання цих коштів чи майна.

Інформація про діяльність комунального підприємства, крім того, становить суспільний інтерес. Інформація стосується кожного члена територіальної громади. Зазначена інформація впливає на права, обов’язки та інтереси великого кола осіб (Постанова пленуму Вищого адміністративного суду України від 29.09.2016 № 10).

Таким чином, інформація, яка знаходиться у володінні комунального підприємства - розпорядника інформації, є публічною та інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією).

Суб’єкти господарювання, які володіють, зокрема, інформацією, що становить суспільний інтерес (суспільно необхідною інформацією),   зобов’язані оприлюднювати та надавати за запитами таку інформацію.

Принцип презумпції відкритості інформації зазначено у частині 2 статті 1 Закону, яка передбачає, що публічна інформація є відкритою, крім випадків, встановлених законом, та в частині 2 статті 20 Закону України  «Про інформацію», що будь-яка інформація є відкритою, крім тієї, що віднесена законом до інформації з обмеженим доступом. Тобто, відкритість інформації визнається правилом, а обмеження доступу – винятком з цього правила. Розпорядник повинен довести, що доступ до конкретної запитуваної інформації підлягає обмеженню відповідно до умов, передбачених законом.

Для того, щоб відмова з посиланням на обмеженість доступу до інформації була правомірною, вона повинна бути обґрунтована результатами застосування «трискладового тесту». 

Частиною 2 статті 6 Закону встановлено виключний перелік вимог, при дотриманні сукупності яких здійснюється обмеження доступу до інформації у кожному конкретному випадку. Якщо інформація не відповідає сукупності вимог зазначених у частині 2 статті 6 Закону, то вона не може бути віднесена до інформації з обмеженим доступом.

Зазначаємо, що згідно із частиною 7 статті 6 Закону обмеженню доступу підлягає інформація, а не документ. Якщо документ містить інформацію з обмеженим доступом, для ознайомлення надається документ, в якому інформацію з обмеженим доступом розпорядник повинен закреслити і надати копію акту з відповідними вилученнями (частина сьома статті 6 Закону). 

Усі розпорядники інформації незалежно від нормативно-правового акта, на підставі якого вони діють, при вирішенні питань щодо доступу до інформації мають керуватися цим Законом (частина 4 стаття 13 Закону). 

 

 

Розробник: Корпорація "Cофтлайн" (Україна) © Державний комітет телебачення і радіомовлення України
Всі оголошення
13:51 (14.02.2019)
18 лютого 2019 року в Українському національному інформаційному агентстві "Укрінформ" ( вул. Б. Хмельницького, 8/16, Київ) Глобальна мережа жінок миротворок та ВГО "Центр - Розвиток демократії" проведуть Консультацію для ЗМІ "Від національної стратегії до локальних дій" щодо виконання Резолюції Радбезу ООН 1325 "Жінки. Мир. Безпека" в Україні.
16:49 (08.02.2019)
Державний комітет телебачення і радіомовлення України оголошує конкурс на зайняття вакантних посад державних службовців категорії "В"
14:17 (25.01.2019)
Державний комітет телебачення і радіомовлення України оголошує конкурс на зайняття вакантних посад державних службовців категорії "Б"
14:42 (29.12.2018)
У Держкомтелерадіо розпочала діяти гаряча телефонна лінія для редакцій, які не закінчили процес реформування. Свої питання ви можете поставити за тел. (044) 278-86-96. Консультативна гаряча лінія працює у робочі дні з 09.00 до 18.00. У п'ятницю - до 16.45.
14:56 (01.11.2018)
До уваги суб'єктів декларування!
10:25 (12.07.2018)
Про безкоштовний навчальний онлайн-курс "Конфлікт інтересів: треба знати!"