Головна сторінка 26 вересня 2022
українська росiйська англiйська

Пошук

по сайту по новинах
 розширений пошук »
Розсилка новин
Вакансії
Зворотний зв'язок
Мапа сайту
« Вересень 2022
пн вт ср чт пт сб нд
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    
початок діапазону
дд мм рр
кінець діапазону
дд мм рр
[Показати]

Доступ до публічної інформації  »  Звіти  »  Звіти органів виконавчої влади


Підсумки роботи із запитами на інформацію у 2011 - 2014 роках
19.12.2014 | 14:50 | Департамент інформаційної політики версія для друку

Підсумки роботи із запитами на інформацію у 2011 - 2014 роках

 

У вересні 2014 року проведено опитування органів виконавчої влади щодо організації виконання Закону України “Про доступ до публічної інформації” (далі – Закон). Опрацьовано інформацію з 96 органів виконавчої влади, а саме: 17 міністерств, 56 центральних та 23 місцевих органів виконавчої влади.

Аналіз наданих даних показав, що за період з травня 2011 року по вересень 2014 року запитувачі надіслали до органів виконавчої влади 143005 запитів, у тому числі до міністерств – 76617 (що складає 53,6% від загальної кількості), до інших центральних органів виконавчої влади39935 (27,9%), до місцевих органів виконавчої влади26453 (18,5%) запитів, що на 52253 (57,6%) запити більше ніж за попередній період.

 

Кількість запитів, отриманих органами виконавчої влади

за період з травня 2011 року по вересень 2014 року

 

 

Довідково: за минулий період з травня 2011 року по вересень 2013 року до органів виконавчої влади надійшло 90752 запити, у тому числі до міністерств – 44629 (що складало 49% від загальної кількості), до інших центральних органів виконавчої влади – 24516 (27%), до місцевих органів виконавчої влади – 21607 (24%) запитів.

На адресу Кабінету Міністрів та його Секретаріату за аналогічний період надійшло 7147 запитів на інформацію.

Найбільша кількість запитів була отримана Міністерством внутрішніх справ (40819), Київською міськдержадміністрацією (8907), Міністерством юстиції (6315), Державною службою статистики (5525), Міністерством охорони здоров`я (5166), Адміністрацією Державної прикордонної служби (4305), Міністерством освіти і науки (4068), Державною фіскальною службою (3748), Міністерством екології та природних ресурсів (3300), Антимонопольним комітетом (3003), Міністерством оборони (2852), Державною реєстраційною службою (2754), Міністерством соціальної політики (2594), Харківською облдержадміністрацією (2510), Державною виконавчою службою (2263), Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства (2000), Міністерством економічного розвитку і торгівлі (1971), Державною міграційною службою (1747), Пенсійним фондом (1612), Міністерством інфраструктури (1501).

 

 

Органи виконавчої влади, які отримали найбільшу кількість

запитів на інформацію за період з травня 2011 року по вересень 2014 року

 

Слід зазначити, що із загальної кількості отриманої органами виконавчої влади кореспонденції, в якій автори посилалися на Закон, зверненнями за змістом були 26224 листів, що становить 18,3%. Із них у міністерствах – 18229 звернень (що складає близько 23,8% від загальної кількості запитів, отриманих міністерствами), у інших центральних органах виконавчої влади – 6620 (16,6%) та у місцевих органах виконавчої влади – 1375 (5,2%).

 

Співвідношення отриманих органами виконавчої влади

запитів на інформацію та кореспонденції, у якій автори посилалися на Закон за період з травня 2011 року по вересень 2014 року

 

 

Довідково: за минулий період з травня 2011 року по вересень 2013 року із загальної кількості отриманої органами виконавчої влади кореспонденції, в якій автори посилалися на Закон, зверненнями за змістом були 13851 листів, що становило 15%. Із них у міністерствах – 8807 звернень (що складало близько 19,7% від загальної кількості запитів, отриманих міністерствами), у інших центральних органах виконавчої влади – 3877 (15,8%) та у місцевих органах виконавчої влади – 1167 (5,4%).

79 органів виконавчої влади (14 міністерств, 43 центральних та 22 місцевих органів виконавчої влади) займаються інформаційно-роз’яснювальною роботою серед населення про основні права, передбачені Законом. Для проведення зазначеної роботи вони використовують власні веб-сайти, розміщують інформаційні матеріали на стендах у своїх приміщеннях, надають роз’яснення громадянам за допомогою листування, телефонних розмов та особистих прийомів, а також публікацій статей у друкованих та Інтернет виданнях.

 

Інформаційно-роз’яснювальна робота органів виконавчої влади серед населення про основні права, передбачені Законом

З 143005 запитів, отриманих органами виконавчої влади з посиланням на Закон:

64877 – електронною поштою (45,4% від загальної кількості),

60883 надійшло поштою (42,6%),

4596 – факсом (3,2%),

1458 – телефоном (1%).

Певна кількість запитів на інформацію надійшла іншими каналами, наприклад, під час особистих прийомів або передавалася особисто працівникам підрозділів, відповідальних за організацію доступу до публічної інформації у спеціально визначених місцях. Кількість таких запитів складає 11191 (7,8%).

У 87 органах виконавчої влади створені спеціальні місця для роботи запитувачів з документами.

 

Створення спеціальних робочих місць для роботи запитувачів з документами

Отже, за період з травня 2011 року по вересень 2014 року електронною поштою отримано на 3,2% більше запитів, ніж звичайною поштою.

Слід звернути увагу, що електронна пошта була найбільш поширеним каналом надходження запитів у центральних 19795 (49,6% від загальної кількості запитів, отриманих центральними органами виконавчої влади) та місцевих органах виконавчої влади – 13384 (47,7%). Міністерства отримали за допомогою поштового зв’язку більше запитів (35893 (46,8%)) чим електронною поштою (31698 (41,4%)).

У Секретаріаті Кабінету Міністрів найпоширенішим каналом отримання запитів на інформацію є електронна пошта – 3885 запитів (54,3 % від загальної кількості запитів, які надійшли до Секретаріату Кабінету Міністрів).

 

Канали надходження запитів на інформацію

 

Довідково: за минулий період з травня 2011 року по вересень 2013 року з 90752 запитів, отриманих органами виконавчої влади з посиланням на Закон: 43862 надійшло електронною поштою (48,3% від загальної кількості), 36227 – поштою (40%), 3597 – факсом (3,9%), 1184 – телефоном (1,3%), 5882 (6,5%) – іншими каналами.

Переважну більшість запитувачів цікавила правова інформація (21618), інформація про фізичну особу (15750 запитів), статистична інформація (15501), інформація довідково-енциклопедичного характеру (14787).

 

Види інформації

 

 

Від фізичних осіб до органів виконавчої влади надійшло 93767 запитів (65,6%), від юридичних осіб – 31652 (22,1%), від представників засобів масової інформації – 10087 (7,1%), від об’єднань громадян без статусу юридичної особи – 7499 (5,2%). Тобто, і надалі фізичні особи залишаються найбільш активними запитувачами.

Категорії запитувачів

 

 

На виконання ст. 14 Закону розпорядники інформації зобов’язані утворити спеціальні структурні підрозділи або визначити відповідальних осіб, які організовують доступ до публічної інформації.

Станом на вересень 2014 року в 18,8% органів виконавчої влади функціонують окремі структурні підрозділи (в 2 міністерствах, в 11 центральних та 5 місцевих органах виконавчої влади). 45,8% органів виконавчої влади мають структурний підрозділ у складі відділу/управління/департаменту (9 міністерств, 24 центральних та 11 місцевих органів виконавчої влади), а у 35,4% – визначені відповідальні особи.

При порівнянні у відсотковому відношенні наявності окремого структурного підрозділу, який займається забезпеченням доступу до публічної інформації, виявляється, що такі підрозділи існують у 12% міністерств (від їх загальної кількості), у 19% інших центральних органів виконавчої влади та у 21% місцевих органів виконавчої влади.

 

Організація роботи із запитами на інформацію в органах виконавчої влади

 

Згідно з вимогами ст. 21 Закону та постанови Кабінету Міністрів від 13.07.2011 р. № 740 “Про затвердження граничних норм витрат на копіювання або друк документів, що надаються за запитом на інформацію” розпорядник інформації визначає розмір фактичних витрат на копіювання і друк документів, що надаються за запитом на інформацію, в межах граничних норм, встановлених Кабінетом Міністрів. Розмір фактичних витрат на копіювання і друк затверджено у 61 органі виконавчої влади, що складає 63% від загальної кількості опитаних органів виконавчої влади. Зокрема, в 11 міністерствах в 33 центральних та 17 місцевих органах виконавчої влади.

 

Наявність затверджених нормативних документів про розмір фактичних витрат на копіювання і друк документів, що надаються за запитом на інформацію

 

 

80 органів виконавчої влади в середньому отримували менше 1 запиту на місяць, який би потребував відшкодування витрат на копіювання та друк документів. Міністерство внутрішніх справ, Міністерство соціальної політики, Державна виконавча служба, Державна казначейська служба, Державна фіскальна служба та Фонд державного майна отримували по 1 запиту на місяць, який потребував відшкодування витрат на копіювання та друк документів. 6 органів виконавчої влади отримували по 2 таких запити на місяць (Державна служба експортного контролю, Дніпропетровська, Закарпатська, Львівська, Харківська та Чернігівська облдержадміністрації). Міністерство оборони, Міністерство юстиції та Державна екологічна інспекція отримували від 3 до 10 запитів на місяць, надання відповідей на які, потребувало виготовлення великої кількості копій документів. Понад 10 таких запитів щомісяця надходило до Державної служби інтелектуальної власності. До Кабінету Міністрів та його Секретаріату за період дії Закону надійшло понад 80 запитів, які потребували відшкодування витрат на копіювання та друк документів, що в середньому складає по 2 таких запити на місяць.

Відповідно до вимог ст. 14 Закону та згідно з постановою Кабінету Міністрів від 21.11.2011 р. № 1277 “Питання системи обліку публічної інформації” до обов’язків розпорядників інформації належить систематичне ведення обліку документів, що знаходяться в їхньому володінні. Так, наприклад, система
обліку публічної інформації Секретаріату Кабінету Міністрів високо
оцінена експертами громадських організацій та може, на їх думку, слугувати прикладом для впровадження на офіційних веб-сайтах інших органів виконавчої влади (http://www.kmu.gov.ua/control/pubinfo/search).

За даними опитування у 86 органах виконавчої влади функціонує система обліку публічної інформації. 81 орган оприлюднив систему обліку публічної інформації на власних веб-сайтах.

 

Наявність системи обліку публічної інформації
в органах виконавчої влади

 

Довідково: за минулий період з травня 2011 року по вересень 2013 року у 85 органах виконавчої влади функціонувала система обліку публічної інформації. 74 органи оприлюднили систему обліку публічної інформації на власних веб-сайтах.

 

Для більшості органів виконавчої влади зручно оновлювати інформацію в системі обліку публічної інформації по мірі її надходження (37 органів виконавчої влади), щотижнево інформація в системі обліку оновлюється в 25 органах виконавчої влади, щомісяця – в 17, щоквартально – в 4, два рази на місяць – в 3.

 

Періодичність оновлення органами виконавчої влади інформації
в системі обліку публічної інформації

Відповідно до ст. 15 Закону розпорядники інформації зобов’язані оприлюднювати публічну інформацію.

93 органів виконавчої влади оприлюднюють звіти про результати розгляду запитів на інформацію (17 міністерств, 54 центральних та 23 місцевих органів виконавчої влади).

Так, найбільше органів виконавчої влади оприлюднюють щомісячні звіти про опрацювання запитів на інформацію (53 органи виконавчої влади), трохи менше – щоквартальні звіти (39 органів виконавчої влади). 12 органів виконавчої влади готують звіти про опрацювання запитів на інформацію щотижня, а 3 органи – лише раз на рік.

Одночасно зазначаємо, що ознайомитись із графічними звітами про результати роботи із запитами на інформацію Секретаріату Кабінету Міністрів Ви можете за гіперпосиланням – http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/officialcategory?cat_id=244316991

 

Оприлюднення органами виконавчої влади

звітів про результати розгляду запитів на інформацію

 

 

Згідно із пунктом третім частини першої статті 14 Закону України “Про доступ до публічної інформації” до обов’язків розпорядників інформації віднесено ведення обліку запитів на інформацію. 70 органів виконавчої влади створили електронні бази для ведення обліку запитів на інформацію, 11 – ведуть згаданий облік за допомогою журналів, а 15 органів виконавчої влади використовують для цієї мети як журнали так і електронні бази.

Відповідно до законодавства 91 орган виконавчої влади затвердив та оприлюднив переліки відомостей, що становлять службову інформацію. 64 органи виконавчої влади затвердили інструкції з питань обліку, зберігання і використання документів та інших матеріальних носіїв, які містять відомості, що становлять службову інформацію (9 міністерств, 37 центральних та 18 місцевих органів виконавчої влади). 38 органів виконавчої влади оприлюднили зазначені інструкції на власних веб-сайтах (6 міністерств, 17 центральних та 15 місцевих органів виконавчої влади). Крім того, відповідно до перехідних положень Закону України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України “Про інформацію” та Закону України “Про доступ до публічної інформації” № 1170-VII від 27.03.2014 р. в органах виконавчої влади переглядаються нормативно-правові акти із грифом “Для службового користування”.

Згідно ст. 23 Закону запитувачі мають право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність розпорядника інформації.

За період дії Закону до центральних органів виконавчої влади надійшло 1025 скарг від фізичних, юридичних осіб, об’єднань громадян без статусу юридичної особи та представників засобів масової інформації. До Кабінету Міністрів та його Секретаріату за аналогічний період надійшло 308 скарг про порушення, на думку авторів, органами державної влади Закону.

 

Кількість скарг по категоріям запитувачів

 

 

Із загальної кількості запитів (143005) органами виконавчої влади запитувачам було надіслано 4435 (3,1% від загальної кількості запитів) відмов у задоволенні запиту на інформацію. Із них:

- 3125 (2,2 % від загальної кількості) відмов у задоволенні запиту було надано органами виконавчої влади у зв’язку з тим що вони не були розпорядниками запитуваної інформації;

- 1310 (0,9%) відмов запитувачі отримали у зв’язку з тим що запитувана ними інформація мала обмеження доступу, а саме: 14 запитів стосувалися таємної інформації, 842 – конфіденційної, 451 – службової.

3 міністерства надали інформацію про те, що ними жодного разу не відмовлено запитувачам у наданні інформації (Міністерство аграрної політики та продовольства, Міністерство промислової політики, Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства).

Наявність відмов у задоволення запитів на інформацію

За інформацією органів виконавчої влади було 179 судових позовів про недотримання законодавства у сфері доступу до публічної інформації. Із них: 81 – до міністерств, 61 – до центральних та 37 – до місцевих органів виконавчої влади.

Із 179 судових позовів щодо порушення органами виконавчої влади Закону 67 було задоволено, у 87 випадках відмовлено у відкритті провадження у справі, 25 позовних заяв знаходяться на розгляді у судах.

Найбільше судових позовів стосувалося Київської міської державної адміністрації (31 судових позовів), Міністерства молоді та спорту (23), Міністерства внутрішніх справ (16), Державної інспекції ядерного регулювання (12), Міністерства юстиції (11), Міністерства освіти і науки (10), Державної фіскальної служби (9), Державного агентства земельних ресурсів (9), Національного агентства з питань державної служби (8), Міністерства охорони здоров’я (6), Міністерства культури (5), Державної виконавчої служби (5).

 

Кількість судових позовів до органів виконавчої влади

про порушення законодавства у сфері доступу до публічної інформації

 

Відповідно до Закону органи виконавчої влади мають забезпечувати своєчасне оприлюднення проектів рішень, що підлягають обговоренню.

Органами виконавчої влади було оприлюднено 21623 проекти рішень. З них: 3546 проектів винесли на обговорення міністерства, 9783 – інші центральні та 8294 місцеві органи виконавчої влади.

 

Органи виконавчої влади,

які оприлюднили найбільшу кількість проектів рішень

 

 

Разом з тим, у органів виконавчої влади під час забезпечення доступу до публічної інформації виникають проблемні питання з таких приводів:

·       відсутність порядку опрацювання в контексті Закону запитів, які за змістом є зверненнями;

·       створення та функціонування системи обліку публічної інформації;

·       стислі терміни надання відповідей за запитами на інформацію;

·       відмова запитувачу в задоволенні запиту;

·       захист персональних даних в контексті доступу до публічної інформації;

·       проблемні питання надання інформації з обмеженим доступом;

·       зловживання запитувачами правом на доступ до публічної інформації;

·       необхідність затвердження Типової інструкції з діловодства за запитами на інформацію;

·       відсутність окремого структурного підрозділу, який організовує доступ до публічної інформації.

Крім того, органи виконавчої влади продовжують приділяти значну увагу проведенню інформаційно-роз’яснювальної роботи серед населення про основні права, передбачені законодавством у сфері доступу до публічної інформації. Зокрема, Секретаріатом Кабінету Міністрів з представниками громадськості та органів державної влади проведено близько 30 круглих столів, робочих зустрічей, декілька семінарів у м. Києві, а також виїзні семінари до Одеси, Львова, Харкова, Дніпропетровська, Вінниці, Полтави, Івано-Франківська. Окрім того, надано численні коментарі, підготовлені інформаційно-аналітичні та презентаційні матеріали про роботу із запитами на інформацію.

 

Розробник: Корпорація "Cофтлайн" (Україна) © Державний комітет телебачення і радіомовлення України
Всі оголошення
18:11 (19.09.2022)
24 вересня 2022 року о 16.00 у Національному музеї літератури (Київ, вул. Богдана Хмельницького, 11) відбудеться відкриття першої персональної художньої виставки бійця ЗСУ, ветерана АТО, письменника Бориса Гуменюка "Квіти Донбасу"
14:43 (01.09.2022)
Укртелерадіопресінститут у вересні 2022 року проводить онлайн курс "Медіаграмотність: як не стати заручником російських інформаційних кампаній в умовах війни"
12:21 (15.08.2022)
"Креативна Європа" оголошує про початок конкурсів на підтримку медійних і журналістських організацій
13:02 (20.06.2022)
ДНУ "Енциклопедичне видавництво" запрошує науковців і громадськість взяти участь у науковій конференції "Українська енциклопедистика як складник інформаційного спротиву", яка орієнтовно запланована на 05 жовтня 2022 року
09:35 (13.06.2022)
Держкомтелерадіо розпочав прийом заявок на участь у конкурсі на здобуття премії Кабінету Міністрів України імені Максима Рильського за 2022 рік
09:26 (13.06.2022)
Держкомтелерадіо розпочав прийом заявок на участь у конкурсі на здобуття премії Кабінету Міністрів України імені Лесі Українки за літературно-мистецькі твори для дітей та юнацтва за 2022 рік
11:07 (10.05.2022)
Держкомтелерадіо призупиняє проведення конкурсу на заміщення посади директора Державної наукової установи "Енциклопедичне видавництво" на період встановлення воєнного стану в Україні
12:29 (05.04.2022)
Держкомтелерадіо фіксує факти воєнних злочинів в інформаційній та видавничій сферах
11:10 (31.03.2022)
Держкомтелерадіо тимчасово призупиняє інформування про стан виконання доручень, надання відповідей на звернення та запити на публічну інформацію
16:36 (21.01.2020)
До уваги громадян! Безоплатну правову допомогу ви можете отримати на офіційному веб-сайті Координаційного центру з надання правової допомоги https://legalaid.gov.ua