Головна сторінка 22 квітня 2019
українська росiйська англiйська

Пошук

по сайту по новинах
 розширений пошук »
Розсилка новин
Вакансії
Зворотний зв'язок
Мапа сайту
« Квітень 2019
пн вт ср чт пт сб нд
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
початок діапазону
дд мм рр
кінець діапазону
дд мм рр
[Показати]

Зв'язки з регіонами  »  Інформаційна карта областей (регіонів)  »  Інформаційні довідки за 2013 рік


Стан інформаційного простору Сумської області у 2013 році
10.01.2014 | 14:50 | Департамент інформаційної політики версія для друку

 

Про стан інформаційної та видавничої сфер

Сумської області у 2013 році

 

І.   Загальна оцінка ситуації в інформаційному просторі

Сумська обласна державна адміністрація ставить за мету забезпечити ефективне функціонування інформаційного простору Сумщини, прагне зробити його відкритим для населення, що надасть можливість реалізувати узгоджені інтереси громадян та області в цілому на системній основі. Завдання та функції щодо реалізації державної інформаційної політики на території області покладено на Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Сумської обласної державної адміністрації.  Реалізації державної політики в інформаційній сфері Сумської області здійснюється відповідно до вимог чинного законодавства через розгалужену систему інформаційної галузі, яку утворюють друковані та аудіовізуальні засоби масової інформації, підприємства поліграфії та книгодрукування, бібліотечні установи, засоби зв’язку.

Результатом реалізації цілеспрямованої державної політики в регіоні є стабільність роботи провідних ЗМІ області.

Серед пріоритетів розвитку галузі – ефективне розширення інформаційної мережі шляхом впровадження новітніх технологій, розбудови цифрового телерадіомовлення..

 

ІІ.   Телебачення і радіомовлення

1.   Телебачення.

Кількість та структура телеорганізацій: в області діють 30 телеорганізацій, з них:

●   за формою власності: державні – 1 (Сумська обласна державна ТРК), приватні – 29;

●   за способом розповсюдження: ТРК – 7, кабельні мережі – 23;

●   за сферою розповсюдження: усі телеорганізації мають місцеву сферу розповсюдження.

 

2.   Радіомовлення

2.1.   Кількість та структура радіоорганізацій: в області діють 18 радіоорганізацій, з них:

●   за формою власності: 1 державна, 5 приватних, 11 комунальних;

●   за способом розповсюдження: 12 – проводове мовлення, 5 –  FM-мовлення;

●   за сферою розповсюдження: усі радіоорганізації мають місцеву сферу розповсюдження.

 

Покриття районів Сумської області сигналами телевізійних каналів

(за територією), %

Район

Сумські канали

Українські канали

Російські канали

ОДТРК

Відікон

1+1

Інтер

Новий

ІСТV

СТБ

ОРТ

НТВ

РТР

Білопільський

100

100

100

100

35

35

35

50

0

20

Буринський

5

15

100

15

15

5

15

15

0

0

Великописарівський

5

100

50

100

50

30

30

80

80

80

Глухівський

10

0

100

100

80

65

65

35

40

0

Конотопський

80

87

100

100

100

100

13

5

0

0

Краснопільський

70

70

100

100

100

100

100

70

30

70

Кролевецький

5

7

100

40

100

100

100

40

0

0

Лебединський

85

80

100

100

70

100

50

5

30

0

Липоводолинський

20

50

100

90

14

20

14

14

0

14

Недригайлівський

80

40

100

15

20

20

20

5

0

15

Охтирський

80

100

100

100

80

100

5

5

0

5

Путивльський

15

15

100

30

80

80

80

70

50

40

Роменський

45

100

40

40

100

100

100

5

0

0

С.-Будський

10

5

80

30

5

5

40

100

5

20

Сумський

100

70

100

100

100

100

100

50

22

50

Тростянецький

100

100

100

100

100

100

5

5

5

5

Шосткинський

80

94

100

100

92

94

53

53

5

5

Ямпільський

10

55

100

100

50

69

50

75

15

15

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Таблиця 1. Покриття районів області сигналами телевізійних каналів

 

2.2.   Стан, проблеми та перспективи мережі проводового мовлення

В області функціонує обласне проводове радіо (ОДТРК) та 11 районних студій проводового радіомовлення, засновниками місцевого радіо є органи виконавчої влади і місцевого самоврядування.

Серед проблем проводового мовлення – зношеність обладнання, низька якість зв’язку, зменшення попиту на послуги проводового мовлення у наслідок активного розвитку альтернативних джерел інформації, стійка тенденція до зменшення кількості абонентів, орієнтованість програм на старшу вікову групу. Через недостатнє фінансування окремі редакції районного радіомовлення зменшують тижневий обсяг мовлення, а деякі припиняють діяльність після закінчення строку дії ліцензії без подання документів на отримання нової ліцензії.

 

2.3.   Відсоток населення і території, що охоплені програмами відповідних радіокомпаній

Проводове радіо – 37% населення, 70% території області, ефірне радіо – 46% населення, 86% території області.

 

3.   Співпраця з Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення щодо ліцензування каналів мовлення

У рамках реалізації концепції розвитку інформаційного простору Сумської області на період до 2015 року заплановано покриття області сигналами місцевого телерадіомовлення та загальнонаціональних каналів шляхом переходу від аналогового до цифрового телевізійного мовлення.

Місцеві телерадіоорганізації, що отримали ліцензії на цифрове мовлення, почали поширювати цілодобово телевізійні програми.

 

4.   Дотримання Закону України «Про рекламу» та вживання мов в інформаційній діяльності телерадіоорганізацій

Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Сумської облдержадміністрації постійно тримає на контролі питання дотримання нормативних актів щодо реклами та вживання мов у ЗМІ. Суттєвих порушень у діяльності телерадіоорганізацій не зафіксовано.

Мовна політика телерадіоорганізацій здійснюється відповідно до умов ліцензування. Під час трансляції місцевих програм та ретрансляції телеканалів показ реклами відповідає Закону України «Про рекламу».

 

5.   Перспективи впровадження цифрового мовлення

На території області розташовані чотири радіотелевізійні передавальні станції в містах Суми, Білопілля, Тростянець, Шостка, а також одна радіорелейна станція в с. Боромля. Ці передавачі в аналоговому режимі з потужністю від 100 до 25000 Вт покривають понад 90% території області. Тривають роботи щодо розширення мережі прийому цифрового сигналу на території Сумської області.

Завдяки розбудові оптоволоконної лінії зв’язку (ВОЛЗ) та згідно з рішенням Національної ради з питань телебачення та радіомовлення оператори кабельних мереж у містах Суми, Шостка, Охтирка, Лебедин, Глухів включили до пакету універсальної програми послуги програми Сумського обласного державного телебачення. Таким чином аудиторія СОДТРК збільшилася на 36%.

На території регіону Сумська обласна державна телерадіокомпанія, ТК «Академ-ТV», ТРК «Відікон» виходять в ефір у режимі цифрового мовлення.

З метою поліпшення якості телевізійного продукту за сприяння Сумської обласної державної адміністрації проведена модернізація студій Сумської ОДТРК, оновлено та удосконалено більшість телевізійних програм та сітку мовлення, посилено сигнал мовлення. Наразі у телевізійному мовленні Сумської ОДТРК використовуються технологічні новації, зокрема, започатковуються прямі трансляції з місця подій.

У рамках розвитку інженерно-транспортної інфраструктури м. Ромни - розроблено проектно-кошторисну документацію на побудову станції ретрансляції сигналу цифрового телебачення, що дозволить забезпечити впевнений прийом телерадіосигналу СОДТРК у Роменському районі.

Перехід на ефірне цифрове телевізійне мовлення дасть можливість кардинально змінити ситуацію в телерадіоінформаційному просторі області, зокрема її прикордонних районів, на користь вітчизняних мовників.

Частина місцевих районних компаній, які наразі не спроможні фінансово й технічно працювати в цифровому режимі мовлення в умовах переходу на новий технологічний рівень діяльності, знаходять оптимальні  шляхи для ведення власного телевізійного мовлення в багатоканальних кабельних мережах. У такий спосіб в області працює 5 ліцензованих ТРО.

 

6.   Проблемні питання, що потребують нагального вирішення

Серед ключових завдань розвитку телерадіопростору залишається створення сприятливих умов для поступового переходу місцевих телерадіоорганізацій від аналогового мовлення на цифрове наземне телевізійне мовлення стандарту DVB-T і цифрове наземне звукове мовлення стандарту T-DAB.

Нагальними для області є такі питання:

–   розбудова мережі прийому цифрового сигналу з метою ефективного впровадження цифрового мовлення,

–   подальша модернізація матеріально-технічної бази ОДТРК та Сумської філії Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення,

–   врегулювання взаємовідносин щодо надання телекомунікаційних  послуг у порядку, визначеному чинним законодавством України, між Концерном РРТ та державними замовниками – Національною телекомпанією України, Національною радіокомпанією України і обласними державними телерадіокомпаніями. Зокрема в частині обов’язкового укладення державного контракту на виконання державного замовлення з розповсюдження телерадіопрограм.

 

 

ІІІ.   Видавнича справа та преса

 

1.   Книговидання та книгорозповсюдження

1.1.   Кількість та основні відомості про суб’єктів видавничої справи, що внесені до Державного реєстру видавців, виготівників і розповсюджувачів видавничої продукції

В області діють 19 видавничих організацій, 4 міських і районних та 1 обласна друкарні, з них: державне підприємство – 2, комунальної власності – 4, приватне підприємство – 13.

Активними суб’єктами видавничої справи області є видавництва «Університетська книга», «Мрія», «Макден», «Папірус», «Корпункт».

1.2.   Випуск книжкової продукції за назвами та тиражами, у тому числі українською мовою

Протягом 2013 року в області видано 276 найменувань книжкової продукції загальним тиражем 195,78 тис. примірників, 96% - українською мовою.

1.3.   Випуск книжкової продукції за видами

93,8% - наукова та навчальна література, 4,3% - художня література, 1,2% - дитяча література, 0,7% - довідники, словники.

1.4.   Стан, проблеми та перспективи розвитку підприємств книгорозповсюдження

В області функціонують 32 спеціалізованих книжкових магазини. Серед розповсюджувачів видавничої продукції за обсягами реалізації книг слід виділити книготорговельні мережі «Книголюб», «Клуб сімейного дозвілля».

Крім того, працюють 27 книжкових відділів при магазинах, понад 40 кіосків та палаток. Всі книгарні – приватної форми власності. Розповсюдженням української книги в області також займаються 29 кіосків «Преса» Сумської обласної дирекції підприємства поштового зв’язку «Укрпошта».

На виконання Закону України «Про посилення захисту майна редакцій засобів масової інформації, видавництв, книгарень, підприємств книгорозповсюдження, творчих спілок» керівники владних структур області орієнтовані на збереження за книговидавничими і книгорозповсюджуючими організаціями приміщень, що є у комунальній власності та орендуються зазначеними суб’єктами. Протягом 2013 року випадків безпідставного виселення з приміщень видавництв, книгарень, підприємств книгорозповсюдження в області не зафіксовано.

2.   Стан, проблеми та перспективи розвитку поліграфічних підприємств

Фізично і морально застаріле матеріально-технічне обладнання районних друкарень, низька якість друку, відсутність замовлень призводять до погіршення їх фінансово-економічного стану. Районні друкарні спеціалізуються на випуску бланків, окремих районних газет. Спостерігається стійка динаміка зменшення обсягів виробництва поліграфічних підприємств у районах.

Набирають обертів малі приватні підприємства, що серед іншого надають й поліграфічні послуги. Економічно-активні видавництва («Університетська книга», «Мрія», «Шоколад», «Папірус», «Макден») мають можливість встановлювати більш сучасне обладнання, працювати з новітніми поліграфічними матеріалами за сучасною технологією, видавати конкурентоспроможну продукцію.

 

3.   Періодичні друковані засоби масової інформації

3.1.   Кількість та структура друкованих ЗМІ: в області зареєстровано 440 друкованих ЗМІ, з них:

●   за сферою розповсюдження: усі місцеві;

●   за видами видань: газети – 368, журнали – 21, альманахи – 4,   довідники – 4, бюлетені - 43

●   за тематичним спрямуванням: інформаційні – 253, загальнополітичні – 79, з питань економіки та бізнесу – 19, навчальні – 4, довідкові – 7, юридичні – 3, медичні – 5, релігійні – 3, літературно-художні – 5, рекламні – 33, для молоді – 5, для дозвілля – 20, для дітей – 4;

●   за мовою видань: виключно українською – 121, українською і російською –135, українською та іншими мовами – 20, виключно російською – 164;

●   засновники друкованих ЗМІ: органи виконавчої влади – 21, суб’єкти підприємництва – 60, органи місцевого самоврядування – 60, фізичні особи – 269, політичні партії – 9, громадські організації – 17, навчальні заклади – 4.

3.2.   Передплата та розповсюдження періодичних друкованих видань

Передплату та розповсюдження друкованих видань в області здійснюють Сумська дирекція УДППЗ «Укрпошта», ПВП «Еллада», редакції газет «Ваш шанс», «Панорама».

3.3. Стан, проблеми та перспективи реформування комунальних друкованих видань

Напрями та способи, перспективи та наслідки реформування друкованих ЗМІ, співзасновниками яких є органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, обговорювалися під час зустрічей редакторів з керівниками Сумської облдержадміністрації, на прес-конференціях, засіданнях у форматі «круглих столів».

У Сумській області зареєстровано 21 комунальна газета, засновниками або співзасновниками яких є органи виконавчої влади та місцевого самоврядування.

Співзасновники комунальних газет відповідно до ст. 5 Закону України «Про порядок висвітлення діяльності органів влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» передбачили у місцевих бюджетах на 2013 рік кошти на зазначені цілі, укладають відповідні угоди з редакціями.

11 комунальних засобів масової інформації області працюють за програмами співпраці, висвітлення та підтримки ЗМІ. На виконання зазначених програм укладаються річні, піврічні або разові угоди на висвітлення діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування. Загальна сума коштів, що передбачена у місцевих бюджетах на зазначені цілі у 2013 році складала 603,9 тис. грн. (від 10 тис. грн. до 120 тис. грн. для одного часопису).

 

4.   Проблемні питання, що потребують нагального вирішення

Актуальною є проблема недофінансування комунальних друкованих ЗМІ засновниками (співзасновниками). Що значно послаблює інформування громадськості про реалізацію актуальних питань державної політики на місцях.

Укрупнення відділень поштового зв’язку ДП «Укрпошта» значно збільшило терміни надходження друкованих ЗМІ до передплатників, що у свою чергу впливає на кількісні показники передплати друкованої продукції жителями сільської місцевості.

 

VІ.   Вжиті заходи, спрямовані на розвиток та вдосконалення місцевої інформаційної інфраструктури

У 2013 році облдержадміністрацією постійно проводилися семінари, відеоселектори з питань розвитку та вдосконалення місцевої інформаційної інфраструктури, у яких брали участь керівники і журналісти друкованих, аудіовізуальних і електронних ЗМІ регіону.

З метою навчання та підвищення кваліфікації редактори комунальних ЗМІ, працівники райдержадміністрацій, відповідальних за зв’язки із ЗМІ, взяли участь у семінарі «Проведення консультацій з громадськістю щодо формування та реалізації державної і регіональної політики», трьохденному семінарі «На шляху відкритого спілкування: діалог з громадськістю». Редактори, відповідальні секретарі, дизайнери і верстальники комунальних часописів шість разів брали участь у семінарах, організованих Укртелерадіопресінститутом у м. Київ.

 

V.   Сприяння висвітленню регіональними засобами масової інформації пріоритетних напрямків державної політики та змісту впроваджуваних в Україні соціально-економічних реформ

До висвітлення діяльності органів державної влади залучаються всі наявні в області державні, комунальні та приватні засоби масової інформації.

В обласних та районних часописах ведуться постійні рубрики «Акценти», «Влада і громада», «Офіційно», «Особистий прийом», «Соціальні ініціативи» та ін.

З метою забезпечення вільного доступу громадськості до інформації про діяльність органів виконавчої влади Сумської області функціонує офіційний веб-портал місцевих органів виконавчої влади Сумської області, де щодня розміщується до 10 інформацій у розділі «Новини» та до 15 оновлень на сторінках структурних підрозділів і в тематичних рубриках. Загалом протягом  2013 року на головній сторінці офіційного веб-порталу місцевих органів виконавчої влади Сумської області розміщено 1563 матеріалів щодо діяльності обласної державної адміністрації.

Протягом 2013 року організовано та проведено 140 «прямих ефірів», 43 прес-конференції, 98 брифінгів керівництва обласної державної адміністрації,  54 прес-тури для представників місцевих і всеукраїнських ЗМІ.

Заходи за участю голови облдержадміністрації, заступників голови та керівників структурних підрозділів облдержадміністрації постійно висвітлюються обласними засобами масової інформації. Провідні телерадіокомпанії Сумської області протягом звітного періоду у понад 700 випусках новин, тематичних передачах висвітлювали діяльність голови Сумської обласної державної адміністрації та у 500 – заступників голови Сумської обласної державної адміністрації.

Значна увага приділяється залученню представників ЗМІ до участі у суспільно важливих заходах, наданню оперативної інформації щодо діяльності облдержадміністрації шляхом щоденного розповсюдження прес-анонсів, прес-релізів, інформаційних повідомлень, що сприяє поліпшенню поінформованості жителів регіону про роботу влади,  спрямовану на реалізацію реформ, започаткованих Президентом України, Кабінетом Міністрів України, та їх впливу на розв’язання соціально-економічних проблем регіонів.

Протягом 2013 року на шпальтах всеукраїнських друкованих видань (зокрема «Урядовий кур’єр», «Голос України», «Коментарі», «Агропрофі» та ін.) розміщено до 180 публікацій, у яких висвітлювались питання щодо соціально-економічного розвитку області та реалізації Стратегії розвитку Сумської області на період до 2015 року "Нова Сумщина – 2015".

 

VІ.   Доступ до публічної інформації

На офіційному веб-порталі місцевих органів виконавчої влади Сумської області створено рубрику «Доступ до публічної інформації», де розміщено нормативно-правові акти з питань забезпечення доступу до публічної інформації, контактна інформація про відповідальних осіб з питань забезпечення доступу до публічної інформації, корисна інформація про питання доступу до публічної інформації.

На офіційному веб-порталі місцевих органів виконавчої влади Сумської області інформація розміщується відповідно до вимог норм чинного законодавства щодо забезпечення  доступу громадськості до публічної інформації.

 

VІІ.   Забезпечення інформаційного супроводу процесів європейської інтеграції України

На офіційному веб-порталі місцевих органів виконавчої влади Сумської області створено рубрику «Європейська інтеграція та євроатлантичне співробітництво», де постійно розміщується інформація на зазначену тематику.

У друкованих та електронних ЗМІ ведуться тематичні рубрики «Україна-ЄС», «Європейська інтеграція», «ЄС», «Україна європейська». Департамент інформаційної діяльності та комунікацій з громадськістю Сумської облдержадміністрації організовує забезпечення висвітлення засобами масової інформації області щодо стану, перспектив, заходів та подій у рамках співробітництва України-ЄС, а також про діяльність країн – членів ЄС.

 

VІІІ.   Пропозиції щодо подальшого розвитку інформаційної та видавничої сфер

Першочергового вирішення потребують питання впровадження цифрового мовлення, оскільки технічне забезпечення Сумської ОДТРК і Сумської філії Концерну радіомовлення, радіозв’язку та телебачення не забезпечує 100% впевненого покриття області сигналом телерадіомовлення.

Актуальним є питання технічного переоснащення районних друкарень, що на сьогодні не спроможні конкурувати з приватними поліграфічними підприємствами.

З метою досягнення європейських стандартів в Україні доречно створити належні умови для розвитку книговидавництва і  книгорозповсюдження, зниження ціни на книжкову продукцію, підвищення читацького попиту. На сучасному етапі видавництва та книжкові магазини у регіоні балансують на межі беззбитковості, інвестиційна привабливість підприємств низька. Книжкова продукція в області видається лише під замовлення авторів, у роздрібну торгівлю вона майже не надходить.

Подальший розвиток інформаційної та видавничої сфери України можливий при державному плануванні та достатньому фінансуванні.

 

 

 

 

 

 

 

Розробник: Корпорація "Cофтлайн" (Україна) © Державний комітет телебачення і радіомовлення України
Всі оголошення
15:42 (19.04.2019)
Державний комітет телебачення і радіомовлення України нагадує, що 1 травня 2019 року завершується прийом публіцистичних творів на здобуття премії імені Івана Франка у галузі інформаційної діяльності.
15:28 (19.04.2019)
Державний комітет телебачення і радіомовлення України розпочав прийом заявок на участь у Всеукраїнському конкурсі "Краща книга України"
17:55 (04.04.2019)
До відома видавців!
11:55 (28.02.2019)
Державний комітет телебачення і радіомовлення України оголошує прийом публіцистичних творів на здобуття премії імені Івана Франка у галузі інформаційної діяльності.
10:25 (12.07.2018)
Про безкоштовний навчальний онлайн-курс "Конфлікт інтересів: треба знати!"